Ut på tur Startet 12.Mars.2013 Link til dette innlegget Startet 12.Mars.2013 Nå står ankervinsj for tur, motoren er kaputt. Den kaputte er en eldre Lewmar, men spørsmålet er om hele pakka bør byttes ut (båten er fra 1998) når vi først er i gang, eller om vi bare skal bytte selve vinsjen? Videre lurer jeg på om det er noen som vet om noen gode kjøp det går an å gjøre i disse dager, har tenkt oss på messa til helgen. Pleier det å være gode priser på slikt utstyr på messa? Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 12.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2013 Jeg har ikke erfaring fra andre ankervinsjer enn den jeg har, men anbefaler den gjerne, Vi monterte den for 7-8 år siden og har ankret mer enn de aller fleste da vi er på langtur i Middelhavet på 6.året. Det er en Quick 1000W (italiensk) og vi har til dags dato ikke løsnet en skrue på den, eller for å si det slik..ofret den en tanke, den bare går. Prisen var ikke avskrekkende da vi kjøpte den. mener jeg. Sitér dette innlegget Link to post
Ut på tur Svart 12.Mars.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2013 For et nydelig bilde, høres deilig ut med langtur.. Så Quick er bra, eller var hvertfall det for 7-8 år siden, notert. Men er usikker på om hele systemet bør byttes, eller om vi skal gå for en mer halvveis bytting. Systemet er jo tross alt noen år nå, kjipt hvis resten ryker om et par år hvis vi bare bytter vinsjen. Noen tanker der ute? Sitér dette innlegget Link to post
Xlnt Svart 12.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2013 Vi har samme vinsjen og er godt fornøyde, hadde den samme i forrige båten også og der fungerte den i alle fall utmerket de 3 sesongene vi hadde den. -Xlnt Sitér dette innlegget 00 Glastron SX225 Jeanneau so 42 ds Bavaria 44 Vision Jeanneau 50 DS Link to post
Hulda Svart 12.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2013 Hulda har elektrisk winch fra Vetus. Den ble montert ombord ca. år 2000. Før dette ble den kjøpt brukt, og den var da heller gammel. Allerede da vi kjøpte den var den så tilårskommen at den var fjernet fra vetuskatalogen. Jeg har montert trådløs styring på den slik at jeg kan stå i cockpit og heve ankeret. Winchen har fungert prikkfritt hele tiden. Hvis gearsystemet er tett og helt, så ser jeg vel ikke noen grunn til å skifte hele winchen. Hvis du ikke kan selv, la et elektroverksted ta en titt på elektromotoren. Jeg har dessuten hatt en del kontakt med Lewmar i Sverige og i UK, de er tilsnakkendes. Kanskje har de en motor som passer. Sitér dette innlegget Link to post
Ut på tur Svart 12.Mars.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2013 (redigert) Quick: Da får vi se nærmere på den. Disse messeprisene som feks Seatronic opererer med, er det egentlig gode priser, eller er de kun fargelagt røde for anledningen messe til helgen tro? Hulda: interessant. Skal lufte dette for han som eier verktøykassa :) Redigert 12.Mars.2013 av Ut på tur (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 12.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2013 Regner med at Seatronic selger til samme prisen enten det er messe eller ikke. Det er naturligvis enklere å få god pris på overliggere om høsten, enn på nye varer før sesongen egentlig har startet. Min erfaring er at Seatronic gjennomgående har OK prisleie. Sitér dette innlegget Link to post
storken28 Svart 12.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2013 Er det noen som har erfaring med anchorlift "Barracuda BA900 anchorwinch"? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.