Jump to content

Motorbåt for familie på seks, ca 30ft, hardtop, 6-700k. Forslag?

tilplan

Recommended Posts

Da ser det ut til at jakten på båt kan begynne :smiley: Har hatt fine opplevelser på 16 fot og vurderer nå å omtrent doble lengden.

Ser etter båt på rundt 30 fot med plass til en familie på seks. Har sett litt på Baltic/Atlantic. Utgavene med to stikkøyer ser jo greie ut. Trekabinsutgavene ser på bildene trange ut under dekk. Setter pris på tips om andre båtmodeller som kan passe.

Ungene er i alderen 2 til 9 år. For å øke sjansen for at ungene får sove tror jeg det er lurt med maks to per køye, dvs dobbeltkøye er ok, men ikke trippel. Ønsker heller ikke å måtte benytte køyplass rett under kalesje. Det bør også gå greit å samle alle rundt ett bord.

Hjemmehavn vil være Rogaland, men sannsynligvis en lengre tur til Sørlandet i løpet av sommeren. Jeg tror at vi bør se etter båter med hardtopp.For vedlikeholdet og driftsikkerhetens del tror jeg det er en fordel med strak aksling.

Igjen, har du noen gode tips til aktuelle båter utover Baltic/Atlantic? Budsjettet er nok inntil 6-700000.

Guest Avmønstret#

Også mange båter med skrogfart som har plass til 6. Større snekker med ac har vel normalt en dobbel og en enkel køye i salong samt en dobbel og en enkel i ac inklusive strak aksel. Men da er vel egentlig det budsjettet alt for stort med mindre man finner båter som skubber sjøen/halvplanere og planere. Det koster alvorlig mye mer penger å bevege seg på sjøen over skrogfart. :-)

Takk for tilbakemeldinger. Skrogfart blir nok litt lite. Er klar over at det begrenser utvalget, men det er jo nesten helt utrolig at ingen andre enn Scand har bygd båter for seks personer. Kanskje dette er en av grunnene til at de i sin tid var så populære.

All in: Har sett på den. Ser ut til å være et greit alternativ om prisen reduseres. Noen som vet hvorfor motoren er hvit? Trodde VP var grønn.

Mange Volvoer som er levert hvite da

Var jeg ikke klar over. Alle reservedeler leveres jo VP grønn. Lærer noe nytt hver dag på BP. Men TAMD 63 var no uansett ute av produksjon før 2007. Så her er det nok snakk om en overhaling/maling... evt. at delene som er grønne ikke er levert sammen med motor og kommet på i ettertid?

Jeg kikket på en del båter sisit jeg var på jakt etter ny i (2008 tror jeg) og da var det overraskende mange av de med 63 motorer som var hvite. Tror det er veldig vanlig i de som er levert til USA. Hvis jeg ikke tar feil er 41-motorene i Astor også hvite

"Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe"

D1

På 63 serien og opp, kunne man velge hvit motor fra fabrikk. Det kan man også i dag på D6 og oppover.

63P ble produsert frem til sent 2004 eller tidlig 2005, så denne er nok en overligger.

Har en bekjent som var i kontakt med selger av denne båten for en tid tilbake. Motor ble byttet pga frostskader på den gamle 63'en. Det kan forklare at motorfester og annet er grønne.

Mvh. SAP

I så fald har Skilsø 33 Arctic også seks pladser: To i forkabinen, to i stikkøjen og to i salonen (med opredning). Fin og god båd med høj kvalitet og burde kunne fåes til prisen - skønt jeg ikke lige kan finde en på Finn. Min egen gamle (som jeg købte fra ny men solgte i 2005) er til salg for 900.000 DKK her: http://www.wulffboats.com/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=88&category_id=1&option=com_virtuemart&Itemid=39

Det er ikke relevant, ved jeg. Men blot for at give et indtryk af indretning mm.

Det er nok mange måter å telle sengeplasser på, ja. Hadde selv med meg de to eldste i vår Skibsplast 490HT på en overnatting i fjor. En i baugen, en på dørken og meg selv diagonalt på solsenga. Ikke noen soveplasser å skryte av, men det gikk veldig bra.

Tilbake til trådens tema. Jeg ser for meg at det er greiest å legge ungene under dekk. Da kan vi selv sitte oppe en stund til. For min egen del ser jeg for meg at jeg også ville sovet under dekk. Det er vel her tellingen slår feil ut for min del. Er det for snevert å tenke slik? Har jo ingen erfaring med dette.

For Master 820 sin del kom jeg til 5 når jeg telte på denne måten. Stemmer det? Vanskelig å se på bildene hvor stor stikkøya er. Den ser ut til å være enkel. Om det er tilgang til den i hele lengden ville det kanskje fungert å lagt de to minste her, en i hver ende.

Enig med All Inn. Rimlig sikker på at en Atlantic passer til dere.

4 faste køyer. + salongen forut.

Når det er dårlig vær er det bare å fjerne sengetøyet i salongen og dere har 2 romslige salonger å boltre dere i.

Atlanticen har vel byssa nede?

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...