snurresprett Startet 13.Mars.2013 Link til dette innlegget Startet 13.Mars.2013 Hepp:) båtpussen står for tur snart, og i den forstand tenkte jeg kjøre en runde med abralon på min 04modell Askeladden! men jeg trenger en slipe\poleringmaskin til dette, og de maskinene Mirka selger er steindyre! http://www.norbond.no/mirka-slipemateriell/slipemaskiner-og-tilbehor-c-232-1.aspx er det noen som har tips til alternativ? Sitér dette innlegget Link to post
skhauge Svart 13.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2013 Eg kjøpte i fjor en Makita poleringsmaskin, proff modell. I tillegg har eg en billig maskin fra Mekk/Jula, og et annet merke, billig. Makita maskinen koster vel ca 3000.-. De på Jula/Mekk ca 400 meiner eg. Ja det er forskjell på maskinene. Vekt og vibrasjon av maskin merker du med en gang forskjell på. Men skal du polere båt 1 gang i året, og kanskje enda mindre så klarer du deg lenge med en billig maskin. Eg tviler på eg får det blankere med Makita maskinen min. Men eg blir ikkje så slitt i armene. Støyen kan du leve med, ørepropper er billig :) Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 13.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2013 Jeg kjøpte poleringsmaskin på Bilextra.. den var i mellomsjiktet prismessig men er sterk nok til å kjøre på lavt turtall og har trinnløs hastighet.. de billige med for liten effekt klarer ikke å kjøre på lavt turtall og du må opp på omdreininger.. dermed er det lett å brenne overflatene. Husker ikke merket desverre.. bruker den både til bil og båt, Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
snurresprett Svart 13.Mars.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2013 har sett på nettopp de modellene, men tror en slik enhåndsmaskin fra mirka må være utrolig mye lettere og jobbe med! Sitér dette innlegget Link to post
skhauge Svart 13.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2013 Linken din er ikkje til poleringsmaskiner, men slipemaskiner. Ble litt bekymret når du skriver enhands poleringsmaskin. Sitér dette innlegget Link to post
snurresprett Svart 13.Mars.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2013 vel.. nå har jeg jo skrevet slip\polering ?? ser jo at de bruker de maskinene med abralonrondeller.. Sitér dette innlegget Link to post
skhauge Svart 13.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2013 Eg har Mirka sin luftdrevne slipemaskin (en av de). Et fantastisk verktøy. Har brukt abralon rondeller på den og det fungerer utmerket. Det er forøvrig stor forskjell på de billigste poleringsmaskinene. Les watt, og du kan helt sikkert finne en maskin som hjelper deg for under 500kr. Sitér dette innlegget Link to post
gjeldfri Svart 13.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2013 Thorsov selger type som ligner på stor vinkelsliper. Fungerer ok. Sitér dette innlegget Link to post
gjeldfri Svart 13.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2013 http://www.torshovbil.no/sider/kategori/kategori/189 Sitér dette innlegget Link to post
Jørn Kynningsrud Svart 13.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2013 Makita 9227 CB er en utrolig bra poleringsmaskin. Fantastisk balansepunkt og den er sterk nok til og ikke miste turtall på lave hastigheter. Denne kan du få kjøpt hos Toolstop i England. de oppgir priser i Nok. har handlet mye verktøy der og aldrig noe problem. Denne sammen med paddene og bakplaten til Meguiars er en råbra combo. Sitér dette innlegget Link to post
oivindg Svart 13.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2013 Jeg betalte under 2500,- for min Makita, tror jeg. Mener det var fra Toolstop. Flere av båtnaboene mine har prøvd Makitaen, og nå bytter de ut sine billigmaskiner med Makita. :) Siden den holder turtallet bedre, er det mindre problemer med at den hopper bl.a. Sitér dette innlegget Øivind Link to post
Framtia Svart 13.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2013 Skhauge: trenger din mye luft eller holder det med en vanlig hobbykompressor med trykktank? Kjøpte en veldig bra elektrisk polermaskin i fjor, men angrer litt på at jeg ikke valgte luftdreven. Dette fordi jeg polerer mens båten ligger på sjøen, og det er ikke optimalt med strøm da... ... Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
skhauge Svart 13.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2013 Eg har en 100 liter tank. Gir vel 500 liter/min. Det blir alt for lite til polering. Ved bruk går kompressor hele tiden. Min Makita er samme som de over skriver om. Ja den er meget bra. Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 13.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2013 Her er den jeg kjøpte: http://www.norbond.no/polermaskin-ps-1437-o150mm-p-890-c-238.aspx spørsmålet er om jeg hadde vært bedre tjent med f.eks denne: http://www.norbond.no/polermaskin-rp2300nv-77mm-trykkluft-p-969.aspx. Regner med at kompressoren vil kunne drive denne?. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.