Jump to content

Tips til alternativ slipe+poleringsmaskin fra Mirka

snurresprett

Recommended Posts

Eg kjøpte i fjor en Makita poleringsmaskin, proff modell. I tillegg har eg en billig maskin fra Mekk/Jula, og et annet merke, billig. Makita maskinen koster vel ca 3000.-. De på Jula/Mekk ca 400 meiner eg. Ja det er forskjell på maskinene. Vekt og vibrasjon av maskin merker du med en gang forskjell på. Men skal du polere båt 1 gang i året, og kanskje enda mindre så klarer du deg lenge med en billig maskin. Eg tviler på eg får det blankere med Makita maskinen min. Men eg blir ikkje så slitt i armene. Støyen kan du leve med, ørepropper er billig :)

Jeg kjøpte poleringsmaskin på Bilextra.. den var i mellomsjiktet prismessig men er sterk nok til å kjøre på lavt turtall og har trinnløs hastighet.. de billige med for liten effekt klarer ikke å kjøre på lavt turtall og du må opp på omdreininger.. dermed er det lett å brenne overflatene. Husker ikke merket desverre.. bruker den både til bil og båt,

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Makita 9227 CB er en utrolig bra poleringsmaskin. Fantastisk balansepunkt og den er sterk nok til og ikke miste turtall på lave hastigheter.

Denne kan du få kjøpt hos Toolstop i England. de oppgir priser i Nok. har handlet mye verktøy der og aldrig noe problem.

Denne sammen med paddene og bakplaten til Meguiars er en råbra combo.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...