masajo Startet 13.Mars.2013 Link til dette innlegget Startet 13.Mars.2013 Jeg har tenkt å montere meg ekkolodd ute v/styreposisjonen. Har ett Garmin 340C ekkolodd som jeg tenkt å montere. Inne har jeg en Garmin 720s. Til denne er svingeren montert på hekken. Jeg hadde tenkt og montere svingeren til 340'en på andre siden av motoren. Det jeg lurer på er; vil signalene fra svingerne forstyrre hverandre ? De vil jo være montert vel 1 meter fra hverandre. Det er jo helt sikkert noen her som har erfaring med dette, håper jeg. Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 13.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2013 Opphavet hadde en P35 på 80 tallet. I denne satt det 2 stk analoge lowrance ekkolodd. En nede og en på fly. Disse forstyrret hverandre endel. Masse støy og ekkoet roterte rundt hele skalaen. Sensorene satt omkring 1 meter fra hverandre. Om det er annerledes på nye digitale ekkolodd vet jeg ikke, men hadde sjekket det grundig på forhånd. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Benji Svart 13.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2013 Vil sikkert forstyrre hverandre, men du kan sette loddene på 2 forskjellige frekvenser, og det bør gå bra. Har testet selv, og det var det som måtte til, selvom det var to andre fabrikanter. Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
JRK Svart 14.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2013 Hei, Du bør ihverfall sjekke hva svingerfrekvensen er på begge loddene. er de lik eller ligger nær hverandre blir det ihverfall feil. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 14.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2013 Det kommer an på loddet. Bedre lodd er laget for at det skal være mer enn et lodd ombord, og mye arbeid er lagt i interference reject. Mine lodd fra Furuno har ingen problemer med slikt. Sitér dette innlegget Link to post
masajo Svart 14.Mars.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2013 Takker for gode innspill, begge loddene er 50/200 Hz.Så dersom jeg skiller der bør det gå bra ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.