Jump to content

Snevarsel for Sydnorge - pas på kalecher mm!

MajorAndy

Recommended Posts

Vejrudviklingen i næste uge er jo stadig usikker, men meget tyder på lidt af et sne-uvejr i begyndelsen af næste uge.

Et omfattende lavtryksområde over Nordsøen og de Britiske Øer vil i starten af næste uge give både blæst og nedbør over både Danmark og Sydnorge. Prognoser fra i dag, torsdag, taler om om mod 75 cm sne akkumuleret over mandag-onsdag. Læg hertil østlig kulig i flere dage så har vi opskriften på en del kaos...

Blot et "heads up" for at holde øje med både og kalecher i næste uge i området fra Oslo til Stavanger eller deromkring...

Kalesja ligger trygt forvart bak i bilen for tiden, så ikke noe problem! Båten blir akkurat nå mest brukt som frakteskute til hytta på en veiløs øy, så da var egentlig kalesja bare i veien. Særlig i og med at det står over et selvlensende akterdekk...

Men snø? Nei takk, vi vil ha vår nå!

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Takk for det Major'n.

Yr.no spår ikke rare snømengden på varselet de har ute akkurat nå, men de snur jo opp ned på varslet hver 4. time så noe særlig sikkert er det ikke når man snakker om mer enn et døgn frem i tid.

I går ettermiddag, planla jeg å bruke lørdagen til å sitte i sola og lese mens jeg hørte radio og tok en pils eller fem, men nå er det vel mer sansynlig at jeg blir inne og tar vårrengjøringen i båten.

Ei uke til påske og det er kjekt å ha nyvaska båt når man får besøk av førstefendern.

RSL

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

Hvor mange timer renger du at går med på dette, RSL ? Kan jo hende du har tid til 1 pils i det minste ? :giggle:

Don't Worry my friend... hehe... Jeg er forferdelig dårlig utstyrt med husmor-gener, så her tas det høyde for en rekke arbeidspils og fiaskoer.

Dessuten skal det ikke store solgløttet til for at de skumle planene går i dass.

RSL

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...