MajorAndy Startet 14.Mars.2013 Link til dette innlegget Startet 14.Mars.2013 Vejrudviklingen i næste uge er jo stadig usikker, men meget tyder på lidt af et sne-uvejr i begyndelsen af næste uge. Et omfattende lavtryksområde over Nordsøen og de Britiske Øer vil i starten af næste uge give både blæst og nedbør over både Danmark og Sydnorge. Prognoser fra i dag, torsdag, taler om om mod 75 cm sne akkumuleret over mandag-onsdag. Læg hertil østlig kulig i flere dage så har vi opskriften på en del kaos... Blot et "heads up" for at holde øje med både og kalecher i næste uge i området fra Oslo til Stavanger eller deromkring... Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 14.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2013 Kalesja ligger trygt forvart bak i bilen for tiden, så ikke noe problem! Båten blir akkurat nå mest brukt som frakteskute til hytta på en veiløs øy, så da var egentlig kalesja bare i veien. Særlig i og med at det står over et selvlensende akterdekk... Men snø? Nei takk, vi vil ha vår nå! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
RSL Svart 14.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2013 Takk for det Major'n. Yr.no spår ikke rare snømengden på varselet de har ute akkurat nå, men de snur jo opp ned på varslet hver 4. time så noe særlig sikkert er det ikke når man snakker om mer enn et døgn frem i tid. I går ettermiddag, planla jeg å bruke lørdagen til å sitte i sola og lese mens jeg hørte radio og tok en pils eller fem, men nå er det vel mer sansynlig at jeg blir inne og tar vårrengjøringen i båten. Ei uke til påske og det er kjekt å ha nyvaska båt når man får besøk av førstefendern. RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Worry II Svart 14.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2013 blir inne og tar vårrengjøringen i båten. Hvor mange timer renger du at går med på dette, RSL ? Kan jo hende du har tid til 1 pils i det minste ? Sitér dette innlegget Link to post
RSL Svart 14.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2013 Hvor mange timer renger du at går med på dette, RSL ? Kan jo hende du har tid til 1 pils i det minste ? Don't Worry my friend... hehe... Jeg er forferdelig dårlig utstyrt med husmor-gener, så her tas det høyde for en rekke arbeidspils og fiaskoer. Dessuten skal det ikke store solgløttet til for at de skumle planene går i dass. RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Worry II Svart 14.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2013 Blir litt "mye" å hyre inn ei vaskehjælp, kanskje ? Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 14.Mars.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2013 Sådan ser prognoserne ud lige nu. Her er det akkumuleret nedbør fra mandag til og med onsdag. De lilla farver er 50-70 mm=50-70 cm sne! Vinden bliver også ganske så heftig. Her er det prognosen for tirsdag aften: Men - meget kan jo ske endnu...jeg følger med og holder jer opdateret! Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 14.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2013 (redigert) Her for Oslo: http://www.yr.no/sted/Norge/Oslo/Oslo/Oslo/langtidsvarsel.html Redigert 14.Mars.2013 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 14.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2013 Ser på Ströimstad, og yr melder ca. 3,5 cm snø på onsdagen- og kun den dagen. Men det blir svært kaldt og frisk vind. Og når yr melder frisk vind, så vil jeg anta at det kommer til å blåse stikker og strå. Sitér dette innlegget Link to post
puddingen Svart 14.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2013 Førstefendern... Ei uke til påske og det er kjekt å ha nyvaska båt når man får besøk av førstefendern. RSL Sitér dette innlegget Link to post
aileenll Svart 14.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2013 (redigert) De melder ca 30 cm her i løpet av den neste uka: Men med den plasseringen av lavtrykket som skisseres på Major Andy's bilder, gir sjans for litt av hvert. Så vintern er ikke over enda! Vi får glede oss til sommern, og glede oss over sneen mens vi har den :-) Redigert 14.Mars.2013 av aileenll (see edit history) Sitér dette innlegget Aileen ll Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.