schnauzer Startet 14.Mars.2013 Link til dette innlegget Startet 14.Mars.2013 Har Teak på badeplatformen hvor båt levrandøren har brukt lakk. Ønsker og få dette fjernet og hatt på olje isteden... Noen som har noen gode forslag til løsning på dette?? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 14.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2013 (redigert) Jeg brukte varmluftpistol og skrape på en del teak pyntelister, varmet opp til lakken begynte å boble, og skrapte den så bort. Redigert 14.Mars.2013 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
FM 8-12 Svart 14.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2013 Varmepistol skrape og pussepapir Sitér dette innlegget Link to post
gjeldfri Svart 14.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2013 Enig, men noen ganger er det lagt på et veldig tynnt lag lakk. Da kan det gå like raskt å bare pusse med for eksempel eksenter eller båndsliper. Plansliper går jo det også, men tar litt lenger tid. På den annnen side, den graver seg ikke ned som en båndsliper kan gjøre. Sitér dette innlegget Link to post
schnauzer Svart 14.Mars.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2013 Veldig bra folkens, da har jeg en oppgave foran meg her... Sitér dette innlegget Link to post
Alternes. Svart 14.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2013 (redigert) jepp hør på larsen h du.. Dette fungerte godt i mitt tilfelle også, skrapet ned hele teakdekket mitt i fjor med varmluftpistol og skrape. fungerte utmerket men vær forsiktig så du ikke varmer for lenge, kom i skade for dette på et punkt i fjor og der ble det permanenet brennmerke i teaken. Redigert 14.Mars.2013 av Alternes. (see edit history) Sitér dette innlegget KNS MEDLEM Link to post
ksnes Svart 14.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2013 Eg har brukt malingsfjernar på mahogny med godt resultat. Smører på malingsfjernar med kost og skrapar med vanlig malingsskrape til slutt. Prøvde med varmluftpistol og skrape, men syns resultatet vart betre med malingsfjernar... Sitér dette innlegget Link to post
Alternes. Svart 14.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2013 (redigert) hvordan reagerer natemasse på malingsfjerner? natemassen er jo ikke så glad i sterke kjemikalier etter min erfaring. sølte litt diesel på dørken i kabinen med det resultat at natene løste seg opp og ble klissete og klebrige som tyggegummi. Redigert 14.Mars.2013 av Alternes. (see edit history) Sitér dette innlegget KNS MEDLEM Link to post
ksnes Svart 14.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2013 Mi natemasse tok ikkje skade av malingsfjernaren, den var stabil etterpå, men eg var forholdsvis forsiktig med påføringa og skrapa ganske fort av etter at den hadde fått virka litt. I og med at eg brukte pensel til påføringa kunne eg vere ganske nøyaktig. Ville nok uansett testa nøye på forhånd i den grad du kan det. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.