Gabi Startet 15.Mars.2013 Del på Facebook Startet 15.Mars.2013 Jeg holder på å lese meg opp til SRC-sertifikat. Men jeg leser at for å få lisens på VHF må man på søknadsskjema oppgi NAVN på fartøyet. Jeg har en 22fot cabincruiser og har den kun registert via Secure-mark og har ikke noe offisielt navn på den. I alle meldinger og kallinger oppgir man jo alltid også navn på fartøyet. Noen som vet hva jeg må/bør gjøre? http://www.maritimradio.no/index.php?page_id=561 Sitér dette innlegget Link to post
Brakkvannsseiler Svart 15.Mars.2013 Del på Facebook Svart 15.Mars.2013 (redigert) Her på båtplassen blir det raskt 10-15-20 sider med visvas, synspunkter og meninger i hytt og pine ut av et slikt spørsmål. Tar du kontakt med Telenor Maritim Radio på telefon så løser du dette problemet raskt og effektivt. Redigert 15.Mars.2013 av Brakkvannsseiler (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
navid Svart 15.Mars.2013 Del på Facebook Svart 15.Mars.2013 Eller send en E-mail til lisensavdelingen@telenor.com. Der får du også kontakt med hyggelige folk som gir deg svar på det du lurer på når det gjelder VHF/SRC. PS, gi oss tilbakemelding da så vi får fasiten. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 15.Mars.2013 Del på Facebook Svart 15.Mars.2013 Kan du ikke bare gi båten ett navn da Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 15.Mars.2013 Del på Facebook Svart 15.Mars.2013 (redigert) Kan du ikke bare gi båten ett navn Ja, kjøp Champagne og innkalle til Dåp. Redigert 15.Mars.2013 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Gabi Svart 15.Mars.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Mars.2013 Takk for svar... Tenkte jo jeg skulle høre med de som kunne tingene, nemlig DERE på baatplassen.no Subsidiært Telenor Maritim radio/lisensavdelingen ... Sitér dette innlegget Link to post
Euklid Svart 15.Mars.2013 Del på Facebook Svart 15.Mars.2013 Bare å tømme en flaske voksenbrus og la fantasien flyte fritt. Mindre gode forslag: "Sint kone" -> "Mayday, mayday, mayday, dette er sint kone ..." "Angrende synder" -> "Sint kone, dette er angrende synder, mayday oppfattet, er på vei" "Lovens lange arm" -> "Angrende synder, dette er lovens lange arm; hold avstand fra sint kone, på grunn av gasslekkasje ombord kan hun eksplodere når som helst" Sitér dette innlegget Link to post
Whiskey Svart 15.Mars.2013 Del på Facebook Svart 15.Mars.2013 Døpte båten i kassa på Navy Høvik etter src eksamen. Den ble oppkalt etter katten jeg hadde da jeg vart liten... Pelle. Fikk med skjema for omregistrering skulle vi finne på et ordentlig navn, men etter å ha sjekket, koster det noen kroner å endre det, så da er det Pelle ut året i alle fall :-) Sitér dette innlegget Baltic-pappa Link to post
aileenll Svart 15.Mars.2013 Del på Facebook Svart 15.Mars.2013 Faller det ikke naturlig med : nopain99 eller var det forige? så denn blir nopain100 Sitér dette innlegget Aileen ll Link to post
Gabi Svart 15.Mars.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Mars.2013 Her var det mange bra forslag! Jeg lurte kanskje også på "nopain- nobrain" eller "full som f*n"... Sitér dette innlegget Link to post
Gabi Svart 15.Mars.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Mars.2013 Spørsmål er nå videresendt til lisensavdelingen. Oppdatering kommer! Sitér dette innlegget Link to post
Gabi Svart 18.Mars.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Mars.2013 Da har jeg fått svar, og det lyder som følger: Jo det er som du skriver, et båtnavn trengs for å kunne identifisere seg korrekt over radio (VHF); derfor må det også være med på søknaden. Hvis båten ikke har et offisielt navn registrert hos sjøfartsmyndighetene, velger man bare akkurat det man vil å skrive på søknaden. Merk at dette da ikke er navnet i betydningen modell/type båt, men båtnavnet som de historiske «SANTA MARIA» til Columbus og Amundsens «FRAM». Bra svar det! Da får jeg tenke over et bra navn til båten før lisenssøknaden fylles ut! Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 18.Mars.2013 Del på Facebook Svart 18.Mars.2013 De to siste båtene våre har vært Askeladden, og derfor har vi bare kalt dem det! Førte bare opp det på søknaden om lisens og det var ingen protester! Men rekner med det er mange som heter det samme. uansett er jo kallenavnet og MMSI unikt uansett Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Lars H. Svart 18.Mars.2013 Del på Facebook Svart 18.Mars.2013 Går du inn på ITU sine internasjonale lister for kallesignal, navn og MMSI-nummer som du finner her, vil du se at det er 18 båter som heter Askeladden. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.