Gabi Startet 15.Mars.2013 Link til dette innlegget Startet 15.Mars.2013 I løpet av sommeren fikk jeg drukket opp spriten på kompasset i båten... Men skjønte ikke åssen jeg fyller på igjen Noen som vet? Eller bare kast og kjøpe nytt? Båten er en 22 fot daycruiser. Sitér dette innlegget Link to post
rover Svart 15.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2013 Omvent av hvordan spriten kom ut;-) Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 15.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2013 På et kompass jeg hadde var det en skrue på siden av huset. Du må ta ut kompasset av båten og bytte evt. pakning til glasset og pakning på fylleskruen. På mitt var det brukt white spirit. Merket med Exxol D60. Det sitter en gummimembran på undersiden som tar opp temperaturutvidelse. Sørg for å få ut all luft før du setter i skruen etter fylling. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 15.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2013 Det er ikke sprit på disse kompassene, men en siliconolje. Fylte på en dæsh premium Vodka i nødens stund. Det var å kaste bort en god promille. Kompasset gikk rett i dass, og jeg forble like edru. Sitér dette innlegget Link to post
ÅtteGlass Svart 15.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2013 Silva bruker White Spirit i sine kompass. Det har jeg fått bekreftet fra fabrikken. Syns litt synd på den som drakk opp ditt kompass..... Sitér dette innlegget Oslo Seil- og Båtskole. Link to post
Hulda Svart 15.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2013 Jeg fikk bekreftet at de bruker siliconolje, fikk til og med tilsendt en skvett som ligger ute i kjelleren et eller annet sted. Kompasset kostet borti fem tusen spenn for 10 år siden. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.