roeren Startet 17.Mars.2013 Link til dette innlegget Startet 17.Mars.2013 (redigert) Dette er en feil! Redigert 17.Mars.2013 av roeren (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
thomas73 Svart 17.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2013 ? Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 17.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2013 feil vinter ? ;-) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
TeerexII Svart 17.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2013 (redigert) Hva er feil med vinteren? Meget fin tid det, mye snø, se naboene kjøre seg fast med Jeep Grand Cherokee Laredo, gå på trynet på isen, se dieseldresser kjøre seg fast med snøscooter, se dørene på bilene fryse fast for så falle av osv.. Meget fin tid... Redigert 17.Mars.2013 av teerexII (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 17.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2013 (redigert) Det er sikkert noen som liker vinteren også, og dem om det. Men for en som ikke kan fordra vinteren, hadde det vært greit om den holdt seg til rett tid av året, ikke nå når det skal være vår! Jeg har bestilt utsetting av båten om to uker, men i hvert fall den første uken innbyr ikke akkurat til vask, polering og stoffing av båt! Minus 9 - 10 grader natt til palmesøndag og utover påskeuken, - huff og huff. Lars H. Redigert 17.Mars.2013 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
puddingen Svart 17.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2013 Sukk... Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 17.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2013 For oss her i nord så er det helt normalt å sette ut båten i mai, for da er det blitt vår ;-) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
CB. Svart 17.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2013 (redigert) Det er nok den globale oppvarmingen som er ødeleggende for våren her i norden Redigert 17.Mars.2013 av CB. (see edit history) Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
Framtia Svart 17.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2013 Hadde en super skitur i går, og det er litt trist at vinteren er på hell, skulle gjerne hatt flere. Men når påsken er over, kan våren komme. Slik ser forresten varslet ut for dit jeg skal i påsken: Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Zitt Svart 17.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2013 Det der er sjofelt, Framtia! Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 17.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2013 LarsH: Jeg har polert halve skuta alt. Solrike dager gir god arbeidstemperatur for Autosol og Nano-polish. Siste snøfall fallt lett av båten nå som den er glatt og blank. Ta med kaffe på termos og noe å bite i så vil både du og hunden få flotte dager i Son. Roper du på K-16 tar vi en prat på 77. Det hadde vært hyggelig. Fredag stikker vi ut på påsketur. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
roeren Svart 17.Mars.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2013 Det er jo hyggelig at noen kan få noe vettugt ut av denne feilen - men saken var at jeg laget noe helt mislykket jeg bare måtte slette, så det var en feil at denne tråden i det hele tatt kom igang! Beklager så meget - men jeg skal rette det opp! Sitér dette innlegget Link to post
Tommy_H. Svart 17.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2013 Skjønner ikke problemet. Har seks helger i båten hittil i år.. Forrige uke hadde jeg båten på land. Skiftet sinkanoder, vasket hele båten og vokset skroget, fikk på et lag bunnstoff i vannlinjen. Har vært en flott båtvinter så langt. Sitér dette innlegget Viknes 1030 K3 [url="http://www.bergensmotorbat.no Link to post
lgboat Svart 17.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2013 Du verden! Var det ikke kuldegrader om natten? Sitér dette innlegget Link to post
overoe Svart 17.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2013 Hadde bestilt sjøsetting og service mandag 25 med planer om tur i påskehelgen. For øyeblikket er det tykk is i havna og umulig å starte med vask og polering. Sjøsetting er i første omgang utsatt i 2 uker så får vi se om det er håp da. Bare tragisk må jeg si. Sent from my iPad using Tapatalk HD Sitér dette innlegget Link to post
Tommy_H. Svart 17.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2013 Du verden! Var det ikke kuldegrader om natten? 10 kuldegrader første morgenen, men varmere utover dagen. Snøvær andre dagen, men bedre utover dagen da også. For kaldt til å polere, men trenger ikke det. Voksing går bra i kulden. Var fem cm is da jeg satte båten utpå igjen. Fortøyde godt og lot motoren gå i gir, fikk da åpnet opp en råk bak båten. Gikk så gjennom isen ut i åpent farvann. Sitér dette innlegget Viknes 1030 K3 [url="http://www.bergensmotorbat.no Link to post
Tommy_H. Svart 17.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2013 Sitér dette innlegget Viknes 1030 K3 [url="http://www.bergensmotorbat.no Link to post
lgboat Svart 17.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2013 Ja hvis du er sikker på at skroget ikke inneholder vann så. Jeg tar aldri opp båten for vårpuss før jeg er sikker på at det ikke er nattefrost. Tar ikke sjansen på at vann i kapillærrørene skal fryse & sprenges. Kan gå bra en stund, men før eller siden blir det "kjeks" av laminatet hvis frost/smelting får holde på. Sitér dette innlegget Link to post
BAN Svart 17.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2013 et er nok den globale oppvarmingen som er ødeleggende for våren her i norden Eller vulkanutbruddene på Island for et par tre år siden... Sitér dette innlegget Link to post
Tommy_H. Svart 18.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2013 Ja hvis du er sikker på at skroget ikke inneholder vann så. Jeg tar aldri opp båten for vårpuss før jeg er sikker på at det ikke er nattefrost. Tar ikke sjansen på at vann i kapillærrørene skal fryse & sprenges. Kan gå bra en stund, men før eller siden blir det "kjeks" av laminatet hvis frost/smelting får holde på. Ingen vann i kapillærrørene her nei....... Sitér dette innlegget Viknes 1030 K3 [url="http://www.bergensmotorbat.no Link to post
Kenneth 81 Svart 18.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2013 -11 uttafor vinduet her i dag. Unormalt varmt for årstiden. Blir nok ennå 2-3 måneder til båten går på vannet desverre Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
Eureka Svart 18.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2013 Vinteren har slupppet taket her..Dvs, det er vel en minus eller to om natten. Har vel 12 timer motorgange de siste 2 ukene og noen timer med seiling, 6 ettermiddagsturer etter jobb og en tur på dagen. God vær og deilig å sitte under cockpitkalesjen og pilke etter vintertorsken som kommer sigende. Pose-minestronesuppe i gryta og varme rundstykker fra Omnia-ovnen. Nypresset kaffi. Det er bare å komme seg utpå folkens, blir godtøtt etterpå etter masse frisk sjøfluft. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 18.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2013 Var en tur i havnen i dag, og bortsett fra at solen var på plass, ser det ikke lyst ut for snarlig sjøsetting.Trudelutt omtrent midt i bildet.Her utsettingsplassen med trucken klar. Men utenfor her er det 30cm is!Ganske så tomt her!Her et sted er min plass. Og ikke bare er det is, men ekstremt lavt vann også.Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Benji Svart 18.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2013 Synes vinteren er riktig så fin akurat nå jeg. Har nettopp vært nødt til å trekke inn pga varmen og solsteken :-) Vurderer en tur på stranda, eller bassenget, for se hva det blir til. Koser meg i finværet, men må innrømme at det kommer til å bli jæ.... Å komme hjem til helga, når en ser værmeldingen. Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
DieselDahl Svart 18.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2013 Det er nok den globale oppvarmingen som er ødeleggende for våren her i norden Global oppvarming? Hvilken oppvarming? Vi er omtrent to tusen år på overtid for starten på neste istid, tror vi må venne oss til det.... http://theresilientearth.com/?q=content/climatologists-retrench-climate-refuses-warm Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.