Wolfgang Startet 17.Mars.2013 Link til dette innlegget Startet 17.Mars.2013 Hei. Jeg driver for tiden og restaurerer en 23 fots skjermsnekke.Båten er bygd av brødrene Grendse på Borøya utenfor Tvedestrand. Alt beslag er fjernet,men jeg er litt usikker på hvordan man fjerner påfyllingstussen til bensintanken.Er det noen som har erfaring med dette? Jeg har selvfølgelig fjernet de treskruene som går ned i dekket,men er usikker på om stussen skal skrues oppover?Vil jo helst ikke begynne med noen rørtenger som lager stygge merker i messingen. Sitér dette innlegget Link to post
jensemann2 Svart 17.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2013 Du må kanskje skru den ut, rørstussen er nok skrudd inn i hullet i tanken Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 18.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2013 Det er nok vanlig at den ble skrudd inn i stussen på tanken. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
jensemann2 Svart 18.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2013 Hvis du kommer til under så ka du skru på selve rørstussen med rørtang, så slipper du å skade flensen Sitér dette innlegget Link to post
TMe Svart 18.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2013 (redigert) Rørtang er et dårlig alternativ. Lag deg heller et verktøy av et flattjern med to tapper som går nedi "treskruehullene". Tappene kan eks. være maskinskruer med muttre gjennom hull i flattjernet. Redigert 18.Mars.2013 av TMe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Wolfgang Svart 18.Mars.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2013 Takker for tipsene.Utfordringen er at det er for trangt oppunder bakken til at jeg skal komme til med verktøy. Jeg tror jeg går for løsningen til TMe.Lager meg en avtrekker.Gir tilbakemelding om det funker. Takker igjen.☺☺ Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.