sap_2000 Startet 17.Mars.2013 Link til dette innlegget Startet 17.Mars.2013 (redigert) Hei. Vurderer kjøp av en brukt Navionics gold kartbrikke for et område jeg antagelig bare har bruk for én gang. Kartbrikken er på et CF kort, og jeg trenger et Micro SD. Er det mulig og kopiere over eller ligger det en kopisperre inne eller noe annet som gjør at brikken ikke vil fungere? Redigert 17.Mars.2013 av sap_2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Mix Svart 17.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2013 Kartbrikken er hardware kodet, så dette går ikke. Du får kopiert over filene, men brikken du har kopiert over til vil ikke virke i plotteren. Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 17.Mars.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2013 Takker for svar Mix. Det ante meg at det var noe slikt, og det er jo ganske forståelig. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Roger jo Svart 18.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2013 (redigert) Kjøp ikke Navionics kartbrikke til din kartplotter før du har lest dette! Nå er det endelig mulig å bruke Navionics kart på din kartplotter og PC samtidig - med bare én kartbrikke! Dermed har du gratis kart til TIKI Navionics Gold 2.0 når du kjøper en Navionics kartbrikke til din plotter.TIKI Navionics Gold 2.0 trenger kartbrikken én eneste gang, nemlig for å kopiere kartene fra brikken til harddisken på din PC. Når dette er gjort, kan du ta brikken ut og sette den inn i din kartplotter. Her er mitt forslag: I stedet for å kjøpe en kartbrikke til din kartplotter, kjøp en pakkeløsning med Navionics kartbrikke + TIKI Navionics Gold programmet. Dermed har du en ekstra kartplotter for PC som backup - for et tillegg på kr. 1.790,- http://www.tikinavigator.no/netshop/kart_typer.htm Redigert 18.Mars.2013 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.