Jump to content

Sukk og akk for en vinter - 2

roeren

Recommended Posts

blir visst fint skiføre og vær i påsken ;-)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Det har vært en fantastisk flott vinter denne gangen.. snøen kom i slutten av november og begynnelsen av desember i fjellet i Telemark.. Siden den gangen har det stort sett vært fint og kaldt, og fremdeles kommer det litt påfyll av nysnø til påsken.. Det blir rett og slett silkeføre, slik det skal være.. Når april måned kommer så forsvinner snøen og det våres..

Med denne værmeldingen er det bare å sørge for kakao, kvikk lunsj og appelsiner, "blå Swix" under skia.. Varm sauna og badestamp, med behørig drikke og selskap etterpå..

gautefall-var.jpg

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Får håpe du har rett mht at det våres i april i ihvertfall. Mars er vel også en vår-mnd, men har ikke følt det med kuling og minus 5 til minus 10 på morgenen i det siste. Også minusgrader gjennom hele dagen.... å da snakker jeg om forhold i lavlandet, ikke på fjellet.

Får håpe at sommeren blir bedre med tørt varmt vær og lite vind. Kan jo håpe...

Vår

Våren eller foråret er en av de tradisjonelle fire årstidene, og består av månedene mars, april og mai.

Innen meteorologien defineres våren gjerne som den perioden da normal døgnmiddeltemperatur for det aktuelle stedet er mellom 0 og 10 °C og stigende. I artikkelen om årstid er oppgitt når våren etter dette begynner en del steder i landet.Tradisjonelt er våren positivt ladet. Våren er et symbol for barndom, for å våkne opp av dvalen og for oppblomstring.

Redigert av olpi (see edit history)

Vårjevndøgn var jo i går, så i dag er dagen lenger enn natten.. så det bør merkes i luften på sikt.. og om ei drøy uek så stilles klokken... Så alle solemerker peker mot vår og sommer..

Hvordan sommeren blir, ja si det.. Men jeg tror det blir en del sol, en del regn, en del stille og en del vind, noe tåke av og til... Lite eller ingen snø i sør Norge i lavlandet.. Det blir dager med over 20 grader og dager med under 20 grader.. Dette værvarsel er fra 22. april og 15 september...

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført

Jeg setter sparken på plenen når det minsker på snøen, så bruker jeg den som sol stol den dagen det er sol til sommeren, om jeg er hjemme den dagen og ikke på jobb..

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...