Jump to content

Kjøpe ny seilbåt, må ha avtagbar mast pga bro - tips?

davelarue

Recommended Posts

Hei,

Er ny til forumet.

Skal kjøpe en liten seilbåt for første gang, og trenger litt tips fra dere som har mere greie på det. Gjerne gi meg litt linker, finn eksempler, eller forslag til merker/modeller som er bra.

- Liten og lett. Skal ligge på vanlig båt plass, sammen med andre vanlige motorbåter (skjærgårs, with, pioner, osv). Men heller ikke en optimistjolle :) Kanskje en liten katamaran?

- Mast må være avtagbar siden det er bro for å komme ut av havnen

- Vedlikeholdsfri! Jeg er vant til Pioner båter....så det sier litt.

- Motor. Kommer bruke motor mye også. Ser for meg en slags hybrid, hvis det finns?

- Kvalitet. Gjerne det 'siste nye'

Takknemlig for tips.

Mvh.

davelarue

Ville som Skhuds sier gått for en Wayfarer. Det er en stabil, fin liten båt som du også kan sette påhenger på. Lett å seile, og lett å ha med å gjøre rent praktisk (krever liten plass, lav vekt osv.) De dukker opp på finn fra tid til annen for en billig penge, sist gang forsvant den fort (jeg angrer fortsatt...) så her gjelder det å være på ballen!

Hunter 146 er slitsom synes jeg, veldig ustabil sak. Grei å seile forsåvidt, men ikke noe for meg.

VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.
Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været!

• 2 uker senere...

Folkens,

Er litt bekymra for dette med de store mastene. Det skal være sånn at jeg kan ta a/på masten lett alene...hver gang jeg er ute med den. Dvs jeg må kjøre med motor et stykke ut (til utenfor broen) og så ta opp masten alene ute på vannet.

Ser på hunter 15 og wayfarer. Noen som har efaring fra disse båtene?

mvh.

davelarue

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...