Alternes. Startet 20.Mars.2013 Link til dette innlegget Startet 20.Mars.2013 (redigert) Ved opptak i fjor sensommer satte jeg på anoder på aksling og ror. Når jeg kjøpte båten var det ikke anoder på idet hele tatt, når jeg spurte tidligere eier om dette fikk jeg til svar "trenger en seilbåt anoder? " Men men, ingenting var tatt skade så. Men nå ser jeg at iløpet av vinteren har anodene blitt ganske kraftig tært og bør nok byttes i løpet av våren, noen el-tæring har jeg ikke men det er mange i havna som ligger med masse strøm her så det er sikkert utslagsgivende. Spørsmålet er hvor mange anoder bruker dere å feste , og plasseringen av disse? bruker dere å feste anoder på kjølen også? på begge sider av roret? osv.. I mitt ilfelle har jeg kun to anoder. en på akslingen og ett på roret. er dette tilstrekkelig eller bør jeg feste flere ved neste opptak? i bakgrunnen ser dere plasseringen. (Trykk på bilde og det blir større) Takker for alle svar Redigert 20.Mars.2013 av Alternes. (see edit history) Sitér dette innlegget KNS MEDLEM Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.