grawis Startet 20.Mars.2013 Link til dette innlegget Startet 20.Mars.2013 (redigert) Øyet til ett av mine snapsjakkel røk i høst. Dette er jo grisedyre ting, og siden jeg ser det er gjenger i festet til øyet lurer jeg på, er det mulig å kjøpe bare den ødelagte delen ny noe sted? Redigert 20.Mars.2013 av grawis (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 20.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2013 Denne er kanskje for liten for din anvendelse? http://www.biltema.no/no/Bat/Monteringsdeler/Karabinkrok/Skjotekrok-253250/ Sitér dette innlegget Link to post
grawis Svart 20.Mars.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2013 Himmel og hav, det var billig! Tilsvarende andre steder koster jo rundt 500, men hvordan er kvaliteten? Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 20.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2013 Den er nok ikke like god som tilsvarende fra f.eks. Wichard men den skal da tåle 2 tonn. Det holder jo til en del anvendelser i en mellomstor havseiler. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 20.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2013 litt ot, men bruker du slike hurtigsjakkler på storseilfallet og fall til forseil?, -er de trygge nok til det? Jeg har, dvs fra tidligere eiere, sjakler med hvor du må vri en tapp i enden av stolpen for å åpne sjakkelen på fallene... om det var forståelig forklart. -altså ikke gjenget bolt som må skrues ut. Det er noe skikkelig drit når det er minusgrader og den blir krangelete, og alt du vil er å komme deg under dekk og varme fingra på dieselvarmeren som ikke funker og eneste alternativet er å legge hendene på motorblokka.... Sitér dette innlegget Link to post
grawis Svart 21.Mars.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2013 Dette sjakkelet stod på forseilsfallet da den røk. Så om den er trygg nok er jeg kanskje ikke rette til å uttale meg om... Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 21.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2013 Jeg har, dvs fra tidligere eiere, sjakler med hvor du må vri en tapp i enden av stolpen for å åpne sjakkelen på fallene... om det var forståelig forklart Det er nok en slik Eureka tenker på og det heter da også fallsjakkel. Sitér dette innlegget Link to post
Kristian_H Svart 21.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2013 Vi har disse: http://www.tylaska.com/T12.html på spinnaker og forseil, de kan løses ut under press men koster 2000 kroner stykket. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 21.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2013 Lazyjack, ja det er en lignende jeg har, god ikke så fancy en gang... Så det er nok på tide å bytte ut pga alder. Fant en ødelagt en i kartbordet... og det er nok ugreit om den ryker.. Men kan en slik som er linket til fra BT brukes på storseilfallet uten videre betenkelighet? Sitér dette innlegget Link to post
Kristian_H Svart 21.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2013 Nei, de løser seg ut mye lettere enn vanlige sjakler Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 21.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2013 takk, da vil jeg ikke ha den... Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 22.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2013 Nei, de løser seg ut mye lettere enn vanlige sjakler Det stemmer ikke. Så lenge det er noe spenn i den vil ikke det skje. Sitér dette innlegget Link to post
Kristian_H Svart 22.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2013 Så du har aldri sett disse løse seg ut? Syntes det skjer ganske ofte jeg, og blir dr overbrlastet blir det umulig å få de opp igjen. Sitér dette innlegget Link to post
JGH Svart 22.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2013 Har da hendt rett som det er at den typen løyser ut, og det er lite ønskelig at det skjer med ett fall. Sitér dette innlegget BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
grawis Svart 22.Mars.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2013 Det går i ball for meg når jeg leser her, for jeg skjønner ikke hvilken type sjakkel hver enkelt har i tankene... Hva er best til fall? Sitér dette innlegget Link to post
Kristian_H Svart 22.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2013 (redigert) Basert på min sikkert korte erfaring i forhold til flere her er dette min mening. denne typen er den beste til fokk/spinnaker: http://www.tylaska.com/T12.html Denne er grei til fokk/spinnaker: http://www.biltema.n...otekrok-253250/ Og til storseil er det best med "vanlig" sjakkel som denne: slik Redigert 22.Mars.2013 av Kristian_H (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
JGH Svart 22.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2013 Tja, ett hint er vel når det heter fallsjakkel og skjøtesjakkel Sitér dette innlegget BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.