Jump to content

Hvilken side skal det norske flagg stå på akter?

grawis

Recommended Posts

Hos meg er flaggstangholdern på Styrbord side.

At svenskene ikke har like rigide flaggregler som Nordmenn, er jo ikke noe nytt, men om det er slik at flagget skal bæres i venstre baklomme, må dette ha gått både meg og Svenskene forbi.

Tradisjonelt ble vel flagget heist i akterstaget, så jeg tipper at det ikke er noen absolutt regel på dette og om det er det, høres det ut som en KNS-regel.

Destinasjonsflagg og slikt har egne sider å bæres i masten på seilbåter, men noen REGEL på side å ha Nasjonalflagg har jeg ikke hørt om. (enda).

Nå kan jeg være langt ute på jordet selvfølgelig, men jeg vil i så fall få passet påskrevet straks de som vet mye bedre kommer på banen.

RSL

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

De fleste båter legger til på styrborde og da er det jo fint å ha flagget på babord side.. på lystbåter er det jo som regel badeplattform eller utgang i midten og da blir det upraktisk å ha det i midtten. På min Askeladd er det montert på babord side. Men ærlig talt viste jeg ikke at det fantes noe regel for dette hehe.. jeg monterer det der det er mest praktisk og hensiktsmessig

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...