grawis Startet 20.Mars.2013 Link til dette innlegget Startet 20.Mars.2013 Har hørt noe om babord, hjertesiden, men de fleste båter jeg har sett har det på styrbord side på akterhekken... Sitér dette innlegget Link to post
oivindg Svart 20.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2013 I pensum til båtførerprøven sto det babord. Men min båt har flaggstanga på styrbord side. Ikke veldig fristende å flytte den. Sitér dette innlegget Øivind Link to post
Frøken Fryd Svart 20.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2013 Man setter det der det er mest hensiktmessig, selv har jeg det på babord side, den siden ble valgt fordi jeg har gummibåten i snap daviter og baugen på gummibåten peker babord og blokkerer flagget minst. Sitér dette innlegget Link to post
RSL Svart 20.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2013 Hos meg er flaggstangholdern på Styrbord side. At svenskene ikke har like rigide flaggregler som Nordmenn, er jo ikke noe nytt, men om det er slik at flagget skal bæres i venstre baklomme, må dette ha gått både meg og Svenskene forbi. Tradisjonelt ble vel flagget heist i akterstaget, så jeg tipper at det ikke er noen absolutt regel på dette og om det er det, høres det ut som en KNS-regel. Destinasjonsflagg og slikt har egne sider å bæres i masten på seilbåter, men noen REGEL på side å ha Nasjonalflagg har jeg ikke hørt om. (enda). Nå kan jeg være langt ute på jordet selvfølgelig, men jeg vil i så fall få passet påskrevet straks de som vet mye bedre kommer på banen. RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Jens_P Svart 20.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2013 Er heller ikke unormalt å ha det midt på dersom det er praktisk. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Ingeborgimevind Svart 20.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2013 Har festet styrbord. Babord er eksosutslippet. Forestiller meg at flagget holder seg rent lenger på den måten. :) Sitér dette innlegget HF: LB3GH Link to post
Benji Svart 20.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2013 Tja, hvordan det er på våre fritidsbåter vet jeg ikke, men når jeg seilte i handelsflåten var altid flagget på midten akterut Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
adeneo Svart 20.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2013 Skal ikke flagget stå i baugen ? Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 21.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2013 De fleste båter legger til på styrborde og da er det jo fint å ha flagget på babord side.. på lystbåter er det jo som regel badeplattform eller utgang i midten og da blir det upraktisk å ha det i midtten. På min Askeladd er det montert på babord side. Men ærlig talt viste jeg ikke at det fantes noe regel for dette hehe.. jeg monterer det der det er mest praktisk og hensiktsmessig Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Lazyjack Svart 21.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2013 (redigert) oivindg skrev On 20.3.2013 at 20.13: I pensum til båtførerprøven sto det babord. Regner med at det var en spøk? Hvis ikke, kan du henvise til noe sted det står? Redigert 21.Mars.2013 av Lazyjack (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.