fjordbris Startet 24.Februar.2005 Link til dette innlegget Startet 24.Februar.2005 Etter mange visninger og kjøre turer og ikke minst innlegg med spørsmål og vurderinger falt valget på en Carat 7400 1986 mod med 48 buch. Båten ble kjøpt her i stavanger men det pussige er at den forrige eieren er sarping og båten har gått i østfold skjærgården hvor jeg har gått gradene i båt. Det var nære på det ble Scand classic men etter vurderinger i henhold til uteplass og de små ekstra knopa så blei det Carat. Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 24.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2005 grattulere!!! Sitér dette innlegget Link to post
Hanne_V Svart 24.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2005 Gratulerer med ny båt... Sitér dette innlegget Du `ække ekte sjømann før du har en tohatsu på hekken!!! Link to post
bjoris Svart 24.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2005 Det er en flott båt, grattis. (perfekt timing nå er det bare vel en mnd så er ventetida over). Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
Ficher Svart 24.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2005 Gratulerer Sitér dette innlegget Link to post
John_Kr Svart 24.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2005 Etter mange visninger og kjøre turer og ikke minst innlegg med spørsmål og vurderinger falt valget på en Carat 7400 1986 mod med 48 buch. Båten ble kjøpt her i stavanger men det pussige er at den forrige eieren er sarping og båten har gått i østfold skjærgården hvor jeg har gått gradene i båt. Det var nære på det ble Scand classic men etter vurderinger i henhold til uteplass og de små ekstra knopa så blei det Carat. <{POST_SNAPBACK}> Gratulerer, er det ikke herlig...... Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Vinylester Svart 24.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2005 Grattis,får tid til å kose litt med den før sjøsetting og da ? Sitér dette innlegget Link to post
fjordbris Svart 24.Februar.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2005 Grattis,får tid til å kose litt med den før sjøsetting og da ? <{POST_SNAPBACK}> Skal kose litt med den ja skal montere inn et styrings kort til ankervinsjen som fulgte med, men som trengtes å byttes, så skal jeg montere inn en wallas 1800 sail som jeg har liggende. Det har stått en eber der en gang så utblåsnings slanger og opplegg er der så jeg håper ikke det blir noe problem. skal også montere den nye kalesjen som fulgte med.Ellers blir det og ta for seg skroget etter oppskrift fra hebbes oppussings tråd. innredningen utvendig trenger også en puss men det tror jeg blir til neste år. Sitér dette innlegget Link to post
Hallaron Svart 24.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2005 Hey, hey, hey Gratulerer !! Da er det flere enn meg som venter på våren... Det er helt utrolig, det snødda horisontalt i dag!!! Men vi håper på våren - snrt står det Mars på kalenderen. 1/2-Geir Sitér dette innlegget Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005. Link to post
Hebbe Svart 24.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2005 Gratulerer med fin båt... Hadde en kammerat med en slik båt noen år tilbake... Vi "gutta" tilbrakte menge fine kvelder i den minnes jeg... Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
Astor Svart 24.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2005 (redigert) Gratulerer! Måtte du mange fine turer få med den nye båten. Velkommen i snekkegjengen!! Redigert 24.Februar.2005 av Astor (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Andy Svart 24.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2005 G r a t u l e r e r Dette er en perfekt tid på året å få ny båt. Du får tid til å kose deg og klargjøre den før sesongen starter Hilsen Andy - som snart har 1 års dag for Skibsplastens ankomst Sitér dette innlegget Link to post
Avmønstret4 Svart 24.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2005 (redigert) GRATTIS! Ja den typen så jeg også på. Fin båt med flott skrog. Med vennlig Redigert 24.Februar.2005 av firefighter (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
skippy Svart 24.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2005 Gratla me ny båt. Kankje vi treffes i Ryfylkefjordene i sommer??? Johnny Sitér dette innlegget Link to post
Baywatch Svart 25.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2005 Henger meg på blant gratulantene! Jeg har alltid likt Carat-båtene, et godt eksempel på god, norsk snekkebygging! Sitér dette innlegget Link to post
GOE Svart 25.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2005 Gratulerer med ny båt. Sitér dette innlegget Aldri en dag uten båt. Medlem KNBF. NSSR. Båten reg. i Skipsregisteret og Småbåtregisteret Link to post
Snoopy Svart 25.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2005 Gratulerer med ny båt. <{POST_SNAPBACK}> Melder meg på blandt gratulantene! Sitér dette innlegget Link to post
Festina Lente IV Svart 25.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2005 Jeg og. Måtte hell og lykke følge båt og mannskap. Sitér dette innlegget Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK. Link to post
Seastar Svart 25.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2005 (redigert) Det er bare å gratulere - og ønske lykke til! Høres jo ut til at dette blir etterlengtede aktiviteter - og at du gleder deg......, det er topp! Jeg forstår gleden over anskaffelsen veldig godt, og kan meddele at jeg selv har hatt flere turer denne "skoleferieuken" sammen med en del ungdommer, og dro bl.a. langt ut i havet (Saltsteinsleia - Bua-djupet) og fått med oss at det var stor fiskeaktivitet, og delvis "brukbar" bølgehøyde. Innimellom gikk vi innom den lune havna på ONA og Finnøya - og bare koset oss i finværet med mat og greier.....! Du har noe å glede deg til - så få båten på vannet fortest mulig, sier nå jeg da! Lykke til med båten og aktivitetene! Redigert 25.Februar.2005 av Seastar (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 25.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2005 Gratulerer ja. Ligger ved siden av en Carat 7400 i båthavna, må si det er virkelig flotte båter. Meldte meg selv inn i snekkeklubben i sommer (og ut av daycruiser klubben). Byttet med andre ord ut litt fart mot litt mer båtfølelse. Lykke til. Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Victora III Svart 25.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2005 Gratulerer! Hadde selv en Classic av AV-typen (rundbue bak), samme årsmodell for noen år siden - ikke så ulik Caraten. Fine og romslige båter. Du vil trives med Buchen. Jeg hadde en tilsvarende Yanmar 55 i min. Med flaps gikk båten som ei kule - målt til 15 knop. Lykke til med mange fine båtdager! Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 25.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2005 Gratulerer ja. Ligger ved siden av en Carat 7400 i båthavna, må si det er virkelig flotte båter. Meldte meg selv inn i snekkeklubben i sommer (og ut av daycruiser klubben). Byttet med andre ord ut litt fart mot litt mer båtfølelse. Lykke til. <{POST_SNAPBACK}> Samme her! Føler at jeg kjører mer båt. En rar følelse det der. Kan ikke forklare det bedre. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Skipper Worse Svart 25.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2005 Gratulerer!! Livet i snekketempo er godt for kropp og sjel ... hver dag ombord forlenger livet med minst en uke. Nyt det!! Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
jorhei Svart 27.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2005 Gratulerer så mye med ny båt Sitér dette innlegget Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!! HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER. Link to post
Ancas Svart 27.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2005 Gratulerer med ny båt !! Sitér dette innlegget CastelloMarine 533HT- 40/50HK Yamaha yeto 2Takt !! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.