Jump to content

Endelig ble det snekke!!!!

fjordbris

Recommended Posts

Etter mange visninger og kjøre turer og ikke minst innlegg med spørsmål og vurderinger falt valget på en Carat 7400 1986 mod med 48 buch. Båten ble kjøpt her i stavanger men det pussige er at den forrige eieren er sarping og båten har gått i østfold skjærgården hvor jeg har gått gradene i båt.

Det var nære på det ble Scand classic men etter vurderinger i henhold til uteplass og de små ekstra knopa så blei det Carat. :flag::flag:

Etter mange visninger og kjøre turer og ikke minst innlegg med spørsmål og vurderinger falt valget på en Carat 7400 1986 mod med 48 buch. Båten ble kjøpt her i stavanger men det pussige er at den forrige eieren er sarping og båten har gått i østfold skjærgården hvor jeg har gått gradene i båt.

Det var nære på det ble Scand classic men etter vurderinger i henhold til uteplass og de små ekstra knopa så blei det Carat. :flag:  :flag:

<{POST_SNAPBACK}>

Gratulerer, er det ikke herlig...... :seeya:

Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160

Grattis,får tid til å kose litt med den før sjøsetting og da ?

<{POST_SNAPBACK}>

Skal kose litt med den ja skal montere inn et styrings kort til ankervinsjen som fulgte med, men som trengtes å byttes, så skal jeg montere inn en wallas 1800 sail som jeg har liggende.

Det har stått en eber der en gang så utblåsnings slanger og opplegg er der så jeg håper ikke det blir noe problem.

skal også montere den nye kalesjen som fulgte med.Ellers blir det og ta for seg skroget etter oppskrift fra hebbes oppussings tråd. innredningen utvendig trenger også en puss men det tror jeg blir til neste år.

Jeg og. Måtte hell og lykke følge båt og mannskap.

Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK.

:flag: Det er bare å gratulere - og ønske lykke til!

Høres jo ut til at dette blir etterlengtede aktiviteter - og at du gleder deg......, det er topp!

Jeg forstår gleden over anskaffelsen veldig godt, og kan meddele at jeg selv har hatt flere turer denne "skoleferieuken" sammen med en del ungdommer, og dro bl.a. langt ut i havet (Saltsteinsleia - Bua-djupet) og fått med oss at det var stor fiskeaktivitet, og delvis "brukbar" bølgehøyde.

Innimellom gikk vi innom den lune havna på ONA og Finnøya - og bare koset oss i finværet med mat og greier.....!

Du har noe å glede deg til - så få båten på vannet fortest mulig, sier nå jeg da! :wink::seeya::sailing:

Lykke til med båten og aktivitetene! :flag:

Redigert av Seastar (see edit history)

Gratulerer ja.

Ligger ved siden av en Carat 7400 i båthavna, må si det er virkelig flotte båter.

Meldte meg selv inn i snekkeklubben i sommer (og ut av daycruiser klubben). Byttet med andre ord ut litt fart mot litt mer båtfølelse.

Lykke til.

<{POST_SNAPBACK}>

Samme her! Føler at jeg kjører mer båt. En rar følelse det der. Kan ikke forklare det bedre.

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...