Jump to content

Avfetting til motorvask

Xtrion

Recommended Posts

Jeg bruker Comma Hyperclean, selges på Bilxtra. Ikke billig, men veldig bra. Har brukt denne et par ganger før lakkering av motor der det er viktig å få den 100% ren. Til vanlig vedlikeholdsvask er en hvilken som helst avfetting eller motorvask helt OK.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Det høres bra ut Index ;) tenkte å ta noen støk med kosten også, slik at jeg finner igjen motoren nede i hullet der ;)

Fikk tips om å bruke alkalisk avfetting, istedenfor petroleum basert på motoren om det var mye gammel morro. Trekker visst bedre inn og løser opp.. Samtidig er det biologisk nedbrytbart? Bedre for miljøet :)

Biltema sin Motorvask 364502 er også ekstremt bra til motorer som ser ut til aldri å være vasket.

Tok senest i dag en motor med tykt svart oljete pelslag på seg. Hele toppen og toppdekselet var helt svart, og på alle kanter lå det tykt med seig og forkokset olje.

La stå på lenge, med etterspraying for å holde det fuktig. Så er det bare å høytrykkspyle. Alt forsvant.

http://www.biltema.no/no/Bilpleie/Vask-og-Rengjoring/Rengjoring/Motorvask-364502/

Tror det er mange andre der ute som også har oppdaget denne. For det er ofte tomt i hyllene :)

Men en båtmotor blir kanskje skitten på en annen måte en i en bil. Så der er jeg usikker på resultatet.

Jara Wynja

Motorvask burde jeg også tatt, men jeg kvier meg litt. Hvilke smørepunkter smører dere opp igjen etter en slik vask?

Bara starta upp motorn och låt den gå varm så att den torkar...

Takker for den karer! Da blir det motorvask i morgen før jeg kaster loss ved middagstider. :sailing:

Ha en fortreffelig dag og et trygt seilas!
Hilsen Arne.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...