Christel III Startet 22.Mars.2013 Del på Facebook Startet 22.Mars.2013 Redningsselskapet vil styrke beredskapen langs kysten og vil starte opp to nye Sjøredningskorps i vår. Det skal startes opp et korps i Harstad, og et i Sunnhordaland. Sannsynligvis på Stord. De to skøytene skal bemannes av frivillige mannskaper. Kan anbefale dere som bor i de aktuelle områdene å melde dere som mannskap. Det er et lærerikt og givende arbeid, og samtidig får dere dyrket hobbyen deres:-) Gå inn på www.rs.no og meld din interesse! Sitér dette innlegget MvhSimon Link to post
Sjeldenutpå Svart 22.Mars.2013 Del på Facebook Svart 22.Mars.2013 Frivillig arbeid innebærer normalt ingen godsjørelse. Hvordan klarer skøytene å sikre mannskap til ein kvar tid i helger og ferier , og ikkje minst i arbeidstid ? Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Bitteliten Svart 22.Mars.2013 Del på Facebook Svart 22.Mars.2013 (redigert) Vi stiller opp. Så enkelt er det og vi betaler medlemsskap fordi RS er en frivillig organisasjon. Det gis ingen godtgjørelse Hvert korps har sitt opplegg. På RS Sundt har vi dette opplegget: Vakter hele året. På vannet så sant det ikke er is, men begrenset kjøring når det er få båter ute Vi er 15 crew som bemanner skøyta vår. Hele året. Faste vakter på ettermiddagen på hverdager. Hele dagen i helgene. Ferier avtaler vi oss i mellom. Om natta har vi beredskap med telefon på nattbordet og kort utrykningstid. Hender det blir korte netter og tunge øyelokk på jobben dagen etter. Dagtid er det egen ringeliste til folk som kan rykke ut på kort tid. Vi brukes mye av kystradioen. Sjelden kjedelig på vakt og for beredskapen er det viktig å vite at vi stiller opp når det trengs Vi legger ned ett halvt døgn hver 15. dag og tid til kurs som sikkerhetskurs, førstehjelp, hjertestarter, hurtigbåtførerkurs etc. Kurs er 5-10 kvelder/dager i året, avhengig av rollen ombord. En fantastisk givende hobby der den største gleden er å gi. Folk er takknemlige når vi kommer og hjelper Redigert 22.Mars.2013 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 22.Mars.2013 Del på Facebook Svart 22.Mars.2013 Vi legger ned ett halvt døgn hver 15. dag og tid til kurs som sikkerhetskurs, førstehjelp, hjertestarter, hurtigbåtførerkurs etc. Kurs er 5-10 dager i året Ikkje meir nei. Då kan jo "kven som helst" delta Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Bitteliten Svart 22.Mars.2013 Del på Facebook Svart 22.Mars.2013 (redigert) Hvert korps har sitt opplegg. Oslo korpset har en annen vaktordning der folk melder seg opp etter hva de kan. Mener å huske at minstekravet er seks vakter i året. Vi har ventelister på å bli med hos oss. Ofte svært kvalifiserte folk. De fleste crewa våre har akuttmedisinsk kompetanse på høyt nivå (ambulanse, akuttsykepleier ol). Men flesteparten er helt vanlige folk med et ønske om å bidra til trygghet på vannet Redigert 22.Mars.2013 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 22.Mars.2013 Del på Facebook Svart 22.Mars.2013 "Kven som helst" då meinte eg at det skulle la seg gjøre familimessig og jobbmessig å få til for de fleste, når det er så "sjelden" vakt Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Bitteliten Svart 22.Mars.2013 Del på Facebook Svart 22.Mars.2013 (redigert) Har tilgode å møte noen frivillige som ikke er helt vanlige folk med familie og vanlige jobber. Og engasjementet er stort. Om seks vakter i året er et problem passer man nok ikke inn som frivillig Eksempel på hva vi driver med Redigert 22.Mars.2013 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Frivakten Svart 22.Mars.2013 Del på Facebook Svart 22.Mars.2013 Oslo-korpset har krav om min. 9 vakter på år. Dvs ca. 72 timer. Kurs og resertifiseringer utgjør ca 70-100 timer som ved å fordele dette over en 4 års periode utgjør ca 20 ekstra timer pr. år. Røflig kan en si at min. virksomhet er ca. 100 timer. Dette har økt og er økende da samfunnet generellt krever mer og mer kompetanse i all virksomhet. Hvis utviklingen forsetter kan denne gratisjobbingen utfordre ethvert engasjement. Nå til dags er rekrutteringen lett, men RS har til tider opplevd det motsatte. Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
Sjeldenutpå Svart 27.April.2013 Del på Facebook Svart 27.April.2013 http://www.h-avis.no/nyheter/trenger-frivillige-1.7864034 Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Guest Avmønstret# Svart 27.April.2013 Del på Facebook Svart 27.April.2013 Enkelte greier kan en jo beholde lønna i hvis en deltar (offentlig ansatt), noen som vet om det gjelder RS, tenker da egentlig på hvis man må rykke ut? Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 27.April.2013 Del på Facebook Svart 27.April.2013 Nja.. det er vel frivillig deltagelse. Men det hadde vert flott gest for de de gjelder :-) Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Bitteliten Svart 27.April.2013 Del på Facebook Svart 27.April.2013 Mange arbeidsgivere akseptere at man rykker ut i arbeidstiden uten trekk i lønn. Samme opplegg som mangei røde kors hjelpekorps har Sitér dette innlegget Link to post
myhreoe Svart 28.April.2013 Del på Facebook Svart 28.April.2013 Har meldt min interesse til frivillig tjeneste, tror det er både lærerikt for meg og viktig for kystsamfunnet at man har sjøredningskorps. Sitér dette innlegget Stolt eier av båtførerbevis Link to post
Christel III Svart 29.April.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.April.2013 Det blir informasjonsmøte for oppstart av nytt sjøredningskorps i Leirvik i morgen (Tirsdag) kl. 10.00 Jeg kommer ned med "RS Bjarne Kyrkjebø" fra Bergen og holder demo. Ring 06757 og spør etter Bente for mer informasjon om møtet og møtested:-) Sitér dette innlegget MvhSimon Link to post
Sjeldenutpå Svart 29.April.2013 Del på Facebook Svart 29.April.2013 11.30 på Grand Hotell Leirvik, står det i invitasjonen som ser ut til å være sendt ut som fellesmail til mange. Skulle ikkje det stemme? Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Christel III Svart 29.April.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.April.2013 Det stemmer nok hvis det er det som står i mailen :-) Men vi har fått beskjed om å være der kl. 10.00 Jeg sjekker opp i det, og sender deg en IM hvis det er forandringer ift. e-posten. Sitér dette innlegget MvhSimon Link to post
Sjeldenutpå Svart 29.April.2013 Del på Facebook Svart 29.April.2013 Eg dobbelsjekket mail, og det står 11.30 på Grand Hotel. Og då fikk tråden ennå eit løft. Eg ser momenter som Frivakten nevner i sitt innlegg om vansker med å rekrutere. Eg har preika med nokre forskjellige folk nå, og det ser ut til at "alle" har lyst, men få kan sette av tid til det. Ansvar på arbeidsplass er vanskelig å forsømme for mange. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Sjeldenutpå Svart 2.Mai.2013 Del på Facebook Svart 2.Mai.2013 Litt oppdatering. Det var eit informativt møte, og engasjerte folk. Men det må mykje fleir folk til, så her er det bare å dele informasjon Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Sjeldenutpå Svart 15.Mai.2013 Del på Facebook Svart 15.Mai.2013 Nå er Simrad Færder lastet og på vei med lastebåt til Stord såg eg på facebook. Endelig fast plass er ikkje avgjort. Det ryktes at havnevesenet ønsker å ha den på Leirvik. Intresserte i å være med, eller har du spørsmål? kan få svar på evt spørsmål på frivillig@rs.no Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
myhreoe Svart 18.Mai.2013 Del på Facebook Svart 18.Mai.2013 (redigert) Hva var det stykket i sunnhordland nett? Fikk selvsagt ikke lest noe om det . Pga Abb. Ingen som møtte opp og kunne fortøye? Er ledig både plass og bygning nede på Mosterhamn, blir sikkert bare surmuling av fastboende på leirvik hamn hvis den blir plassert på leirvik. Redigert 18.Mai.2013 av myhreoe (see edit history) Sitér dette innlegget Stolt eier av båtførerbevis Link to post
Seilaren Svart 19.Mai.2013 Del på Facebook Svart 19.Mai.2013 (redigert) Snakket såvidt med de ombord i går. Da lå skøyta på Eldøyane, men gikk ut etterhvert. Vet ikkje hvor den skal ligge. Redigert 19.Mai.2013 av Seilaren (see edit history) Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Seilaren Svart 19.Mai.2013 Del på Facebook Svart 19.Mai.2013 (redigert) Simrad Færder låg på brygga nedfor Seglforeininga i Eldøysjøen i kveld òg, så då er det kanskje her den skal liggja. Bilete Redigert 19.Mai.2013 av Seilaren (see edit history) Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
myhreoe Svart 19.Mai.2013 Del på Facebook Svart 19.Mai.2013 Ja er vel den plassen på Stord som er best egna, hvis man har tilgang til en driftsbygning av ett eller annet slag. Ser på medlemslista og det er det ikke så mange som har meldt sin interesse ennå, vi trenger flere frivillige så meld dere på. Sitér dette innlegget Stolt eier av båtførerbevis Link to post
Seilaren Svart 19.Mai.2013 Del på Facebook Svart 19.Mai.2013 (redigert) Eg er i tenkjeboksen. Er frivillig i ein anna organisasjon, så må i så fall omprioritera litt... Blir nok meir aktuelt eventuelt om eit år for min del… Redigert 19.Mai.2013 av Seilaren (see edit history) Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.