Boddvar Startet 22.Mars.2013 Del på Facebook Startet 22.Mars.2013 Er eier av en Skarpnes 30 86 modell og er på jakt etter informasjon om denne båten. Tenker da spesielt på brosjyremateriell, generell fakta og eventuelle tester som er gjort. Også vært fint om det er andre eiere som har tips om båten slik at vi kan utveksle erfaringer. Følger tråden om ombygging av akterkabinen på forumet med stor interesse :-) Sitér dette innlegget Båthistorikk : With 300 med 20 Hk Johnson - Blinken Hurrycane med 20 Hk Archimedes - 15 Skibsplast VS med 50 Hk Evinrude - 15 GH15 med 30 Yamaha - 17 Clipper med 90 HK Johnson - Askeladden 475 Fighter med 60 Hk Mercury . 2010-2015 Skarpnes 30 med Volvo TMD30 - 2015-2019 Scand Atlantic 2010 HT med Yanmar 427 hk - 2020- ? Jeanneau Sun Odyssey 42i 2007 Link to post
Kire Svart 22.Mars.2013 Del på Facebook Svart 22.Mars.2013 Hei og velkommen på forumet. Jeg bygde en slik i 1995 som den første modellen med sølvelokserte vinduer og hvitt skrog og lygrå stripe. Hadde en Volvo 158HK diesel i den. Hadde den i 3 år og var kjempefornøyd med båten. Gikk styggfort også. Har bygget båten fra bunn av og kjenner båttypen godt, så kan jo hende jeg kan bistå om det er noe? Tror jeg skal ha noe orginal brosjyre en plass, så skal lete og si ifra nærmere. Jeg bygde båten med stor seng i baugen og da med litt mindre salong benker på hver side. Dette var fjerde båten jeg bygde, så det ble et petimeter bygg, der jeg selv kan innrømme at nesten galskapen nådde meg. Demonterte all innredning for å ta den innomhus igjen for lakkering med 5 strøk lakk, puh for en jobb. Flotte båter Sitér dette innlegget Link to post
Boddvar Svart 22.Mars.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Mars.2013 Det hadde vært helt topp med litt brosjyre materiell. Ser jo at det er mange forskjellige løsninger på hvordan sengeplassen foran er ordnet. I båten vår er det en gedigen binge foran. Synes derimot at det litt lite praktisk ang lagring. All lagring skjer jo via lokk i benkene. Har lurt litt å om dette kan bygges, og er klare for gode tips fra andre som har gjort dette i Skarpnes. Har også lurt litt på om jeg skal sjekke dieseltanken om den skal renses. Men det ser jo ut til at hele førerplassen må demonteres for å komme til der dessverre.. Hvor var septiktanken din plassert og hvor stor er den original? Sitér dette innlegget Båthistorikk : With 300 med 20 Hk Johnson - Blinken Hurrycane med 20 Hk Archimedes - 15 Skibsplast VS med 50 Hk Evinrude - 15 GH15 med 30 Yamaha - 17 Clipper med 90 HK Johnson - Askeladden 475 Fighter med 60 Hk Mercury . 2010-2015 Skarpnes 30 med Volvo TMD30 - 2015-2019 Scand Atlantic 2010 HT med Yanmar 427 hk - 2020- ? Jeanneau Sun Odyssey 42i 2007 Link to post
Ingar Svart 22.Mars.2013 Del på Facebook Svart 22.Mars.2013 Benytter anledningen til å nevne vi setter stor pris på om noen kan bidra med gamle brosjyrer, spes. av norske båter. Om man ikke kan scanne selv så kan jeg gjøre det, dekker selvsagt portoomkostinger og retur i samme stand. Vet det ligger hauger og lass av brosjyrer og håndbøker rundt omkring, men det har vist seg svært vanskelig å spore opp. Resultatet av 10 års samling ligger her. Spesielt interessant er brosjyrer fra KMV (With). De har laget en mengde modeller opp gjennom årene. Jeg bor vegg-i-vegg med fabrikken og har avertert flere ganger i lokalavisen uten resultat. Sitér dette innlegget Link to post
Kire Svart 22.Mars.2013 Del på Facebook Svart 22.Mars.2013 den orginale septiken lå som sagt inne i styrbord benk, med jeg ønsket ikke det: Jeg hadde den i rommet bak dieseltanken og da var det også enkelt med kran og slange for selvtømming rett ut. Om jeg husker rett var den på ca 110 - 115 liter. Jeg var lei av i andre båter å måtte løfte opp puter og lokk, så bygde i denne båten fronter til å lokke ned. Det er praktiskt og greit å komme til, men Skarpnesen har ikke all verdens lagrings plass vettu, så det må gjøres praktiskt. Du må nok ut med hele førerbenken. Kanskje får du demontert dette helt, men om ikke, så bygg heller en ny, men bygg da eventuelt trinnet fast, samt sittebenken bakenfor også fast, MEN bygg førerbenken som egen modul som du kan trekke ut når nødvendig. Jeg bygde min slik fordi erfaringene sa meg denne jobben med dieseltanken. Ut med kjøleskapet (noen få skruer) og benken festet med 6 skruer og så trekke ut. Enkelt og praktiskt Sitér dette innlegget Link to post
Jomes Svart 13.April.2016 Del på Facebook Svart 13.April.2016 Hei. Fant denne tråden og jeg synes den bør taes opp igjen :)jeg er på jakt etter informasjon om denne båten. Tenker da spesielt på brosjyremateriell, generell fakta og eventuelle tester som er gjort. Kan ikke finne slikt inne på arkivet her, noen som sitter på litt matriel ? Sitér dette innlegget "Lykken med båt er omvendt proporsjonal med størrelsen". Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.