kgt Startet 25.Februar.2005 Link til dette innlegget Startet 25.Februar.2005 (redigert) Noen som er skisse på stativ / konsoll for redningsflåte liggende? Har nettopp investert i flåte Zodic 6 manns i container og trenger feste annordning. Butikk pris ca. 3000,- for et slik feste...det må da gå ann og lage det rimligere.!! Skal Monteres på styrhustaket. Båten en 31 Viksund goldfish combi Redigert 25.Februar.2005 av kgt (see edit history) Sitér dette innlegget kgt Link to post
Stavanger_Seil_AS Svart 25.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2005 Noen som er skisse på stativ / konsoll for redningsflåte liggende? Har nettopp investert i flåte Zodic 6 manns i container og trenger feste annordning. Butikk pris ca. 3000,- for et slik feste...det må da gå ann og lage det rimligere.!! <{POST_SNAPBACK}> skal du montere på dekk etc. med hydrostatutløser eller på pushpit? Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 25.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2005 Hej Kgt ! Hjertmans säljer denna för 1680 SEK jag köpte den til min Zodiak 6pers, nu har jag den på insidan pushpit på akterdekk, men jag tenkte låta svetsa om ställningen, så att den henger bak på akterspegeln, lite under pushpit, (fastskruvad i skrovet!) og så hydrostatutlösare som Stavanger skriver! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
stsoleil Svart 25.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2005 Veldig greit stativ, Gunga Din. Har det samme til min Arimar flåte. Jeg fikk sveiset på en solid plate på baksiden, boret 4 hull, og er festet på akterspeilet. Og stativet er låsbart; hengelås når båten ikke brukes, og en solid splint i flaggline som trekkes us om man (mot formodning) skulle få bruk for flåten..... Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 25.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2005 Veldig greit stativ, Gunga Din. Har det samme til min Arimar flåte. Jeg fikk sveiset på en solid plate på baksiden, boret 4 hull, og er festet på akterspeilet. Og stativet er låsbart; hengelås når båten ikke brukes, og en solid splint i flaggline som trekkes us om man (mot formodning) skulle få bruk for flåten..... <{POST_SNAPBACK}> ja jag har tenkt något liknande, tror det var Stavanger S, som skrev att han mist en flåte pga överbrytande sjö, så jag tenkte sätta fast den ordentligt. Har du hydrostat på din? Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
stsoleil Svart 25.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2005 Hei Gunga Din, Joda, min er som sagt festet skikkelig; solid syrefast plate er sveiset på, og festet til akterspeilet med 4 stk 10 mm gjennomgående syrefaste bolter. Har ikke auto-utløser, men en solid split-splint som er enkel å nappe ut. Flåten er derfor lett tilgjengelig både fra cockpit og fra badeplattformen (Princess 36 Riviera med hekkport) Investerte også i en solid grab-bag og overtok "en haug" fallskjermraketter, håndbluss og røykbokser, alt vakuumpakket... Utrolig (men deilig for meg) at handelsfåten må fornye "arsenalet" hver 3. år....... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.