aghadamad Startet 24.Mars.2013 Link til dette innlegget Startet 24.Mars.2013 Hei! Trenger sårt hjelp å veildening her. Fått tak i en 26 fot tresnekke med en motot midt på båten. ser veldig enkel ut. noen som vet hvor jeg bør henvende meg for å få kyndig hjelp? Har tat noen bilder av mototren. står ikke noe merke på mototren så har ingen anelse om hva slags motor det er . mener jeg ser 2 stempler men bare en tennplugg på toppen av motoren. bor i Krokstadelva (buskerud). skal se om jeg klarer å få lastet opp et bilde. Båten må pusses o.l og har ingen erfaring med trebåt. Veldig ivrig på å få den på vannet og tøffe rundt. Sitér dette innlegget Link to post
tom-ass Svart 24.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2013 Få opp noen bilder du så får du nok svar. Hvilken farge er det på motoren da? Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
aghadamad Svart 24.Mars.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2013 Sitér dette innlegget Link to post
aghadamad Svart 24.Mars.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2013 og her er bilde av båten Sitér dette innlegget Link to post
aghadamad Svart 24.Mars.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2013 legger et bilde til! Sitér dette innlegget Link to post
Banarne Svart 24.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2013 Det er nok en 1 sylindret bensinmotor fra FM (Fredrikstad Motorverksted) på 5-6 HK.. Er ihvertfall ganske sikker på at det er det,skal du løfte ut motor å levere den på verksted? Eller overhale selv? Sitér dette innlegget Kan hende jeg seiler min skute på grunn; men så er det dog deilig å fare!Henrik Ibsen Link to post
Huth Svart 24.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2013 Hei! Det er helt riktig som nevnt over her en 1 sylindret FM D-2 (5-6 HK) eller D-3 (6-7 HK). Du finner informasjon og deler til disse her http://www.fm-motor.no/ Jeg hadde selv en D-2 som var bygget i 1931 i 17 år, og mer sjarmerende båtmotor tror jeg ikke finnes:) Har du spørsmål om tips og triks med disse skal jeg svare så godt jeg kan:) Sitér dette innlegget Link to post
Folk I Båt Svart 24.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2013 Av alle ukurante båtmotorer må vel dette være den mest kurante? Med et mulig unntak i Sabb sine semidiesler. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.