Guest Kaptein Fredrik Startet 24.Mars.2013 Link til dette innlegget Startet 24.Mars.2013 Hallo Jeg har slipt bort alt av lakk som satt løst på motoren min. Den er originalt lakkert med to-komp lyseblå Sabb lakk. Det er en Sabb Mitsubishi M4.140 hvis det har noe å si. Jeg skal lakkere med en komponent emaljelakk for motorer. Selve blokka er i stål, og stort sett resten er i aluminium. Med unntak av noen få deler som er i kobber og messing. Blokka er litt rusten noen steder. Hvilken primer/grunning bør jeg bruker før jeg lakkerer? Jeg tenker at det blir noe som mot rust, som hammerite eller brunox på blokka og kanskje epoxyprimer over brunoxen og resten av motoren? Denne bør vel fungere? http://biltema.no/no/Bat/Kjemikalier/Maling-og-lakk/Epoksyprimer-30623/ Jeg vet at epoxyprimere tåler mye varme så det burde gå greit. Tusen takk for svar! Mvh Kaptein Fredrik Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 25.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2013 SeaJet 07, tokomponent epoxyprimer. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.