Jump to content

Tapping av kjøleveske i eksosslange/potte før transport på bil.

LM 605

Recommended Posts

Som tittelen sier, så lurer jeg på om dette er noe man bør gjøre før man transporterer båten på lastebil til og fra opplag. Tenker da på tilbakeslag av vann som står i eksosslangen som eventuellt kan renne inn i motor p.g.a. ujevnt terreng/bakker etc. Er dette noe som blir praktisert, eller er det helt "overkill"? Har i egen båt forskriftsmessig montasje av eksosannlegg fra fabrikk, men der er jo altid mange meninger ang. slike ting, så ville bare høre om andre praktiserer dette?

Det er faktisk ikkje nokon veldig dum tanke det der. :thumbsup:

Eg for min del har det problemet ved frakting av båt frå garden min i Øyfjell (700 moh) til Lårdal brygge og utsetjingsplass (72 moh), der det ein del bratte bakkar kan ein vel trygt sei.

Eg trur eg har løyst det problemet med at eg har starta motor uten impeller og kjøyrt litt 20-30 sekundar for å blåse ut det meste, det har no halde for min del på dei båtane mine. Mørebas 7300 og 7200.

Redigert av M/B Øyfjell (see edit history)

Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS

Diagnose: Erklært kronisk båtintressert.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...