LM 605 Startet 25.Mars.2013 Link til dette innlegget Startet 25.Mars.2013 Som tittelen sier, så lurer jeg på om dette er noe man bør gjøre før man transporterer båten på lastebil til og fra opplag. Tenker da på tilbakeslag av vann som står i eksosslangen som eventuellt kan renne inn i motor p.g.a. ujevnt terreng/bakker etc. Er dette noe som blir praktisert, eller er det helt "overkill"? Har i egen båt forskriftsmessig montasje av eksosannlegg fra fabrikk, men der er jo altid mange meninger ang. slike ting, så ville bare høre om andre praktiserer dette? Sitér dette innlegget Link to post
M/B Nordheim Svart 25.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2013 (redigert) Det er faktisk ikkje nokon veldig dum tanke det der. Eg for min del har det problemet ved frakting av båt frå garden min i Øyfjell (700 moh) til Lårdal brygge og utsetjingsplass (72 moh), der det ein del bratte bakkar kan ein vel trygt sei. Eg trur eg har løyst det problemet med at eg har starta motor uten impeller og kjøyrt litt 20-30 sekundar for å blåse ut det meste, det har no halde for min del på dei båtane mine. Mørebas 7300 og 7200. Redigert 25.Mars.2013 av M/B Øyfjell (see edit history) Sitér dette innlegget Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS Diagnose: Erklært kronisk båtintressert. Link to post
taunus Svart 25.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2013 Jeg starter alltid motoren hjemme dagen før utsetting. Det er egentlig bare for å være sikker på at den starter, men da vil jeg jo også automatisk blåse ut en del vann og problem løst. Sitér dette innlegget Link to post
Akora Svart 25.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2013 Så lenge du ikke fyller på med mer vann, så vil du jo ikke blåse ut noe. Da vil alt bare bli liggende som det lå? Sitér dette innlegget Link to post
hegra Svart 25.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2013 Jeg har en lyddemper som jeg tror svært mange har. Består av en sylinderformet tykk gummi festet med en stor slangeklemme til hvert endestykke. Det er bare å løsne en klemme, stikke inn en skrutrekker mellom gummi og endestykke, og vannet renner ut. Forutsetter at lyddemper står lavt slik at slangen tømmes maksimalt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.