Jump to content

Er dette måten å kjøre båt på??

Birchwood 320

Recommended Posts

Båt til salgs på Finn.no og her er et av bildene.. Nerme den seilbåten gitt.. Eller bildet lyger

Bilde

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg blir så eitrende forbanna når jeg ser slikt, det skulle ikke vært lov for slike folk å eie en båt! Bare synd politiet ikke prioriterer slike saker, de er jo mest opptatt av å ta gutten i jolla med 9,9 i plan over byfjorden enn slike som lager tsunamibølger med penisforlengeren sin..

Det er ille når folk finner på å gjøre denslags - og det er dobbelt ille når de i ettertid ikke engang forstår galskapen, men legger bildet ut på nettet som 'bevis' på at de selv ikke bør ha båt :headbang::headbang::headbang::headbang:

Som et apropos til tråden om obligatoriske båtføreropplæring kan nevnes at 'ansvar' og 'vise hensyn' er viet stor plass i dagens pensum til båtførerprøven.

mvh

Poseidon

Med vennlig hilsen POSEIDON

Denne båten lager sansynligvis mindre bølger enn mye annet. Det hadde vært værre med 10 knop, da tømmer jo disse fjorden. Den seilbåten ligger fortøyd på svai og vi vet ikke hvor langt ifra folk eller land dette er. Når på dagen eller året er dette? Hvis de hadde oversikten her og var sikre på at de ikke kunne kjøre på noe synes ikke jeg at er noe å rope for.

Denne båten lager sansynligvis mindre bølger enn mye annet. Det hadde vært værre med 10 knop, da tømmer jo disse fjorden. Den seilbåten ligger fortøyd på svai og vi vet ikke hvor langt ifra folk eller land dette er. Når på dagen eller året er dette? Hvis de hadde oversikten her og var sikre på at de ikke kunne kjøre på noe synes ikke jeg at er noe å rope for.

Spiller det noen rolle når på dagen, året eller hvor langt fra land det er?

"Spiller det noen rolle når på dagen,

året eller hvor langt fra land det er?"

Gjør det ikke det da. Da er det mer risikabelt å møte en bil som kommer mot deg med 50 knops fart, samme fart som du har og avstand mindre enn en meter. Hvor stor fart har du når du passerer en sykkelist med kanskje 2 meters avstand. Her er det jo en båt som skal passeres. Det blir tettere for hvert år med båt så dette er noe jeg tror vi må begynne å vende oss til. Dessverre.

Som et apropos til tråden om obligatoriske båtføreropplæring kan nevnes at 'ansvar' og 'vise hensyn' er viet stor plass i dagens pensum til båtførerprøven.

Og godt er det. Men kanskje burde det allerede hatt en mye større plass i den alminnelige oppdragelse i heimen, slik det var før i tiden? God alminnelig oppdragelse og forstand er det beste vi kan gi våre barn, og uten er det slett ikke sikkert at de når sine mål i livet.

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

<{POST_SNAPBACK}>

Personlig synes eg denne er for drøy.. Selv om båten ligger på svai ,så kan ikke vi vite om der er folk bak båten eller i den for den skas skyld..

En liten 9 foter som kommer sigende bak hekken på seilbåten så får vi testet våres reflekser.

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Det blir tettere for hvert år med båt så dette er noe jeg tror vi må begynne å vende oss til. Dessverre.

<{POST_SNAPBACK}>

Enig i at vi må venne oss til at det blir tetttere med båter år for år. Men dette vil igjen stille større og større krav til båtførere når det gjelder holdninger og oppførsel på vannet. Slike hendelser man ser på bildet i første innlegg er hendelser man ikke bør tollerere.

GeV

Mvh

`MINA`

Det blir tettere for hvert år med båt så dette er noe jeg tror vi må begynne å vende oss til. Dessverre.

Slik som dette bildet viser gjør man bare ikke uansett hvor tett det er med båter. Dette er både hensynsløst og farlig, slik det ser ut på bildet. Nå kan det tenkes at bildet lyver litt, da mhp avstander men uansett ville jeg ikke lagt ut et slikt bilde i en annonse.

Slik som dette bildet viser gjør man bare ikke uansett hvor tett det er med båter. Dette er både hensynsløst og farlig, slik det ser ut på bildet. Nå kan det tenkes at bildet lyver litt, da mhp avstander men uansett ville jeg ikke lagt ut et slikt bilde i en annonse.

<{POST_SNAPBACK}>

Bildet kan ikke være manipulert, se på bølgene så avstemte de er i helheten.

Om båten ligger på svai eller ikke, uansett årstid dette bildet er tatt, så er dette fullstendig maniakkoppførsel som ligger hinsides all fornuft. antar at eieren av denne seilbåten (om han ikke var ombord) kunne finne mange av sine ting på dørken fremfor der de eiendeler hører hjemme.

vi har en tråd angående båtførerbevis. Der blir det skrevet en del om fartsidioter etc., som tror de eier hele sjøen. Her har vi klassisk eksempel som gjør at båtfører her i dette tilfelle fortjener å bli påsatt en tamp og bli brukt som fender...

Håper han ikke får solgt båten, eller i det minste at han får minst mulig for den.....

Jada, jeg blir forbannet når jeg ser slikt !! God helg !!

Dette bildet viser tilsynelatende en stor båt som passerer like ved en båt som igger i bøye, og det er udiskutabelt idiotisk. Men.... Om bildet er tatt med et kraftig teleobjektiv vil dybdeperspektivet bli kraftig forvrengt. Det kan faktisk være ganske mange meter mellom dem.

Men uansett er det jo lite smart å legge dette bildet ut i en salgsannonse.

1/2-geir

Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005.

Eller hva hvis det står en kaffekjel til koking nede i seilbåten, og denne velter utover et lite barn?

Det har skjedd i et lignende tilfelle jeg vet om for 10 år siden....

Jeg liker det amerikansk uttrykket "NO WAKE". Det er bedre enn å sette en fartsgrense på 5 knop, da det er mange båter som lager høye bølger i den hastigheten.

Redigert av FDI (see edit history)

Dette bildet viser tilsynelatende en stor båt som passerer like ved en båt som igger i bøye, og det er udiskutabelt idiotisk. Men.... Om bildet er tatt med et kraftig teleobjektiv vil dybdeperspektivet bli kraftig forvrengt. Det kan faktisk være ganske mange meter mellom dem.

1/2-geir

<{POST_SNAPBACK}>

Det er helt riktig som hallaron skriver: Det kan være ganske mange meter mellom de to båtene på bildet. Du ser det spesiellt på bakgrunnen som er ganske kraftig innzoomet.

Bildet er sikkert arrangert for fotografering.

Men, de aller fleste av oss kjenner igjen situasjonen fra sist sommer. Og, vi kommer ganske sikkert til å oppleve dette igjen, desverre. :headbang:

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

1/2-geir

Det var nettopp det jeg mente med at kanskje bildet lyver. Det kan være større avstand her enn det ser ut til.

Du ser det spesiellt på bakgrunnen som er ganske kraftig innzoomet.

Helt riktig som et par har vært inne på: bildet er tatt med en kraftig tele, noe som "trykker sammen" proporsjonene. Avstaden kan være betydelig mye større en det vi får inntrykk av.

Ellers: Båten heter Real 34 Classic og produsert i Brasil og er nå introdusert for det skandinaviske markedet. Noen som vet noe om denne? Å se til var den jo interessant, men hva med kvaliteten??

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...