Hebbe Svart 25.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2005 Har prøvd å finne annonsen på finn men fant den ikke. Hvor er den? Du finner anonnsen her... Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
Skipper Worse Svart 25.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2005 vi har en tråd angående båtførerbevis. Der blir det skrevet en del om fartsidioter etc., som tror de eier hele sjøen. Her har vi klassisk eksempel som gjør at båtfører her i dette tilfelle fortjener å bli påsatt en tamp og bli brukt som fender... Kjølhaling. Dypt. Lenge. Etterfulgt av piskeslag. Mange. Etterfulgt av salting av sårene. Etterfulgt av skampryl. Det jeg mener, hadde min mor sett meg gjøre noe slikt hadde hun gitt meg pryl, kort og godt. Det er ikke slik hun oppdro meg. Så hva i all verden er galt i dette samfunnet??? Hvor er mødrene blitt av??? Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Skipper Worse Svart 25.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2005 Ja, det er klart at bilde kan lyve om avstanden mellom de to båtene, men det lyver neppe når det viser "all verdens plass" på den raske båtens styrbord side...... Akkurat. Det hadde min mor sett, også!! Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Skipper Worse Svart 25.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2005 Eller hva hvis det står en kaffekjel til koking nede i seilbåten, og denne velter utover et lite barn? Det har skjedd i et lignende tilfelle jeg vet om for 10 år siden.... Jeg liker det amerikansk uttrykket "NO WAKE". Det er bedre enn å sette en fartsgrense på 5 knop, da det er mange båter som lager høye bølger i den hastigheten. <{POST_SNAPBACK}> Trist å si det, men jeg har opplevd tilsvarende ræ...lsfakter av SjøPolitiet i Bergen. De lille gnomene med sin Mørejet 30 hadde hele byfjorden til styrbord, men valgte å passere oss på 2-3 meters avstand i 35 knop i stedet. Godt sjakktrekk. Helt genialt. Quindebest, Chrapyler, kopper og kar og fo ble slengt veggimellom. Gamle Worse hadde nok med å holde seg fast for ikke å falle overbord, og ville uansett ikke ha rukket å vende baugen mot hekksjøene. Det jeg lurer på er ganske enkelt; hvor er det blitt av evnen til å vise hensyn og være høflig overfor andre? Jeg forstår det ikke. Når jeg skal hjem fra båthavnen (og det er jo hver dag ...) er det ikke en kjeft som er villig til å slippe meg inn på forkjørsveien. Ikke engang de som skal inn på den veien jeg skal ut fra, for hvem det ikke ville ha kostet en halv kalori å la meg kjøre først. Hvor er oppdragelsen blitt av?? På butikker, kjøpesentre og i byen, der stiller folk seg opp -- midt der hvor alle andre er nødt til å gå for å komme seg inn eller ut, og der står de pinadø og sludrer og maser med hverandre. Og stenger igjen for alle andre som skal forbi. Hvor er vettet blitt av??? Det er da det er godt å komme seg ut på sjøen; eller i det aller minste ombord i båten, og få følelsen av at her ... ombord i min skute ... her er JEG sjefen og her får alle følge ordre eller gå i land ... Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
RLWI Svart 25.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2005 Jeg blir så eitrende forbanna når jeg ser slikt, det skulle ikke vært lov for slike folk å eie en båt! Bare synd politiet ikke prioriterer slike saker, de er jo mest opptatt av å ta gutten i jolla med 9,9 i plan over byfjorden enn slike som lager tsunamibølger med penisforlengeren sin.. <{POST_SNAPBACK}> Vel. Bildet er beviset. Og navn på selgeren ser man jo på Finn. Da er det vel bare å sende det hele over til rette overøvrighetsinstans?? <{POST_SNAPBACK}> Hei, Jeg skal ikke kommentere så my her, men ettersom det ser ut til er bildet desverre tatt i Brazil når en ser på billedserien av båten på finn. De som står oppført som selgere i annonsen er fra det nystartede firmaet http://www.naboats.no/ og jeg tviler på at de har fått disse båtene inn til Norge enda. Men uansett om det er i Brazil, så er avstanden i mellom båtene den samme der. RLWI Sitér dette innlegget Link to post
Timeout Skjeberg Svart 26.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2005 Har etter flere slike episoder lekt med tanken om å anskaffe meg en paintballrifle for å "merke" disse idiotene som kjører slik. Da vet jeg hvilken båt jeg skal forære noen kopper kaffe og X-antall krus med deilig seig brus når vi kommer til havn. Hevnlysten jeg ??? JA !!! Sitér dette innlegget Link to post
Hallaron Svart 26.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2005 Har etter flere slike episoder lekt med tanken om å anskaffe meg en paintballrifle for å "merke" disse idiotene som kjører slik. Da vet jeg hvilken båt jeg skal forære noen kopper kaffe og X-antall krus med deilig seig brus når vi kommer til havn. Hevnlysten jeg ??? JA !!! <{POST_SNAPBACK}> Glimrende idè, bare synd at du antagelig hadde blitt puttet inn for mordforsøk eller noe slikt, mens idioten hadde hadde fått psykologhjelp for "traumatiske opplevelser". Jeg har lekt med samme tanken, digitalkamera burde kunne gjøre samme nytten; ta bilde av tosken og ta din søte hevn når du får sammenliknet reg.nr..... 1/2-Geir Sitér dette innlegget Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005. Link to post
BK Svart 26.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2005 "Spiller det noen rolle når på dagen, året eller hvor langt fra land det er?" Gjør det ikke det da. Da er det mer risikabelt å møte en bil som kommer mot deg med 50 knops fart, samme fart som du har og avstand mindre enn en meter. Hvor stor fart har du når du passerer en sykkelist med kanskje 2 meters avstand. Her er det jo en båt som skal passeres. Det blir tettere for hvert år med båt så dette er noe jeg tror vi må begynne å vende oss til. Dessverre. <{POST_SNAPBACK}> Blir det noen gang så tett, så blir deg hage seiling for min del. Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 26.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2005 Glimrende idè, bare synd at du antagelig hadde blitt puttet inn for mordforsøk eller noe slikt, mens idioten hadde hadde fått psykologhjelp for "traumatiske opplevelser". Jeg har lekt med samme tanken, digitalkamera burde kunne gjøre samme nytten; ta bilde av tosken og ta din søte hevn når du får sammenliknet reg.nr..... 1/2-Geir Baatplassens torpedo Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 26.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2005 Det er vel bare et fåtall plasser det er så mye båt, så for de fleste tror jeg ikke det er noen fare. Tilbake til dette bildet. Jeg vil anta at de har kjørt frem og tilbake for å få tatt bilder av båten og da sette at det ikke var folk ombord i seilbåten eller i nærheten av seg. Men det er litt snedig at du på land kan møte noen og den relative hastigheten er 45-50 m/s og det er kun 1 meters klaring. Men hvis vi er på vannet skal vi ha mange meter mellom oss. Hvorfor er det slik?? Sitér dette innlegget Link to post
Jakob Svart 26.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2005 Kanskje har skipper sonder område der bildene er tatt, kanskje ikke. det får vi jo neppe vite. Har han ikke sjekket område er jo ikke dette et forbilde for noen, glir da inn i kategorien dustet og uerfaren. Vil forøvrig legg til at bildene mest sansynlig et tatt i område rundt Bergen. Er det ikke palmer vi ser på ene bilde..... Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 26.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2005 Vil forøvrig legg til at bildene mest sansynlig et tatt i område rundt Bergen. Er det ikke palmer vi ser på ene bilde..... Jovisst, du har helt rett, når men ser gjennom alle bidene på Finn så er det så mye friskt og grønt at bildene MÅ være tatt her vest i januar/februar ... Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Suzuki Svart 26.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2005 Men det er litt snedig at du på land kan møte noen og den relative hastigheten er 45-50 m/s og det er kun 1 meters klaring. Men hvis vi er på vannet skal vi ha mange meter mellom oss. Hvorfor er det slik?? Veit ikke, men sist jeg sjekka, var hekkbølgen etter Polo`en relativt liten. Plaget ingen liksom. Har forresten aldri opplevd det på en bil.. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Allan E Svart 26.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2005 I 30 knops fart og mer er ikke hekkbølgene plagsomme, da må det være store båter. Bølgene blir jo gjerne mindre når farten stiger. Sitér dette innlegget Link to post
Plomma I Svart 26.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2005 (redigert) Prøvde opg laste opp et bilde jeg har tatt men det kom noe helt annet opp no jæ..... reklame fra internett..?????????????? Beklager Redigert 26.Februar.2005 av Plomma (see edit history) Sitér dette innlegget hilsen Plomma I, roynils@online.no Link to post
Plomma I Svart 26.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2005 Her er en som passerer Jotun innerst i Sandefjordfjorden her er det BARE syv knop, kjekt med digitalkamera, han som kjører her han er en sånn snekkejager må kjøre så nærme saktegående båter som det er mulig bare ler når du snakker til han....men det neste er og gå til polisen med bildet, den som ler sist ler best Sitér dette innlegget hilsen Plomma I, roynils@online.no Link to post
Slagskibet Svart 26.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2005 Tror du Sheriifen har tid til sånt da? Det tror ikke jeg ihvertfall, politiets effiktivitet i både små og litt større saker er alt annet enn imponerende. Untatt guttunger som råkjører med jolle i Vrengen sundet, de ble slått hardt ned på i fjor. Det burde vært obligatorisk å bli dømt til opplæring i folkeskikk hver helg hele sommeren for sånn oppførsel på vannet. Kameraten hans må være han som drar gjennom Nesbrygga sundet hver sommer i rundt 20 knop med en 42 foter Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 26.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2005 Jaja, vi har vanlige knop og PFL knop (PenisForLenger knop) Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Tine IV Svart 26.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2005 Kansje litt dumt og si det men det er mange år sia , da yngste jenta lå i dypvogn . Da var jo jeg ung og hadde meget kort lunte vis det var noe som ikke passet meg når det gjelder duste ting osv. Var på vei til Strømstad ,skulle på 3 uker's båtferie bare bunkre litt hos søtabror først .På veien inn mot Strømstad på en av di smaleste plassene inn , kom det en luring med feit båt med takterrasse eller FB som vi kaller det . Hadde vel kansje 25 knop med en sinnsyk hekkbølge og ikke mye langt fra oss , kameraten min ,kona ,begge ungane og alt som kan gå i dørken gikk i dørken for og si det pent . Men desverre for meg så var han på vei inn til Strømstad han og . Vi kom inn fikk lagt til på en ok plass , et paaaaaaaar anker drammer også plutselig så jeg sjefsdusten kom sigane inn ,skulle tydeligvis enda nærmere byen da vi ikke så han da vi kom inn . Ok han la til og alle di andre rundt han kikka litt og rista på hue for hadde vel ikke den beste oppdragelsen blandt folk .Dette er jo ca 15 år sia så det vrimmla jo ikke av slike svære båter med dertill svære %#"#&%&¤## ombord .Gikk bort til han og spurte om han ikke kunne tenke seg litt om neste gang han passerte småbåter og andre . Skulle vel aldrig ha sagt det ,han bare lente seg rolig over kanten i øverste etg og så ned på meg med shammpissen i handa og sa at det skulle jeg (/%¤&%¤/&% i for sjøen var for alle den . Veit ikke hva som sjedde jeg men trur det kortslutte litt i topplåkket for plutselig lå dusten og plaska imellom bleier , tommflasker og annet snadder i havnebasenget .Gikk tilbake ombord og tok meg en skarp en . Men var tydeligvis kjent han trur jeg , for jeg hadde stående applaus i hele havna . Men angra etterpå selv om han fortjente det . Jeg var sikkert mer redd enn sinna så jeg gikk litt langt men gjort er gjort og tipper han kjører pent neste gang han passerer en Arendals snekke på 21" . Tine II som har blitt snillere og klokere på sine eldre dager .Men det kan koke enda og god helg Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Faxen Svart 26.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2005 Det der skulle jeg for alt i verden ha hatt på video!!! Det må ha vært et syn for guder!! Faxen Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Allan E Svart 26.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2005 Takk for en fin historie Tine II, det er jo greit å si ifra av og til. Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 26.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2005 Det burde vært obligatorisk å bli dømt til opplæring i folkeskikk hver helg hele sommeren for sånn oppførsel på vannet. Det hadde vært en grei straff, ja. Kanskje kombinert med pisking i kjeften. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Skipper Worse Svart 26.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2005 trur det kortslutte litt i topplåkket for plutselig lå dusten og plaska imellom bleier , tommflasker og annet snadder i havnebasenget . Tine II, det der har jeg hatt lyst til å gjøre MANGE ganger men ikke våget. Er dessverre for godt oppdratt. Det gleder mitt kalde hjerte å høre dette; mange ganger har jeg følt meg ensom i kritikk og kjefting på bølgebøller ... ikke nå lengre, nei! Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Hallaron Svart 27.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2005 . Veit ikke hva som sjedde jeg men trur det kortslutte litt i topplåkket for plutselig lå dusten og plaska imellom bleier , tommflasker og annet snadder i havnebasenget .Gikk tilbake ombord og tok meg en skarp en Tine II som har blitt snillere og klokere på sine eldre dager .Men det kan koke enda og god helg <{POST_SNAPBACK}> Tine, det var aldeles strålende lesing, det skulle vært flere som deg på sjøen. Om du senere skulle få nytt behov for utblåsing, finnes det mange til av den sorten i Pollen (Arendal) en sommerdag. Utrolig bra. Sitér dette innlegget Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005. Link to post
mons Svart 27.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2005 Mange bra innlegg her, men vi bør vel ikke henge ut annonsøren i dette tilfellet. Båten beskrives som fabrikkny, og vi må vel anta at bildene også er levert fra fabrikken til denne forhandleren. Mons Sitér dette innlegget Mons Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.