Jump to content

Er dette måten å kjøre båt på??

Birchwood 320

Recommended Posts

Mange bra innlegg her, men vi bør vel ikke henge ut annonsøren i dette tilfellet.

Båten beskrives som fabrikkny, og vi må vel anta at bildene også er levert fra fabrikken til denne forhandleren.

Mons

<{POST_SNAPBACK}>

Ingen som henger ut noen.. Det er greit å diskutere hvorvidt det greit at noen mennesker oppfører seg som om dei er eneherskere på havet. Norge er fortsatt et fritt land og eg mener at ingen i dette tillfellet er uthengt på noen måte.

Bildet blir egentlig en ilustrasjon på hvordan mange "Folk i båt" oppfører seg på sjøen. Her lokalt er det 5 knop i havna og det er noen som kommer i høg fart rett igjenom sundet. Og da mener eg høg fart. 20 - 30 knop, alt det kjerra går..

Etter responsen å dømme her i tråden er det et problem i heile landet dette med at folk ikke tar hensyn til omgivelsene. Farligt..

Har en bekjent som kom inn sundet i 45 knop (Dritas) og traff oppsamlings not for fiskeslakkteriet her. Det var ein himla smell. Det er gangvei rundt av stål. Han brøt altså fartsgrensen med 40 knop.

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Ingen som henger ut noen.. Det er greit å diskutere hvorvidt det greit at noen mennesker oppfører seg som om dei er eneherskere på havet. Norge er fortsatt et fritt land og eg mener at ingen i dette tillfellet er uthengt på noen måte.

Bildet blir egentlig en ilustrasjon på hvordan mange "Folk i båt" oppfører seg på sjøen. Her lokalt er det 5 knop i havna og det er noen som kommer i høg fart rett igjenom sundet. Og da mener eg høg fart. 20 - 30 knop, alt det kjerra går..

Etter responsen å dømme her i tråden er det et problem i heile landet dette med at folk ikke tar hensyn til omgivelsene. Farligt..

Har en bekjent som kom inn sundet i 45 knop (Dritas) og traff oppsamlings not for fiskeslakkteriet her. Det var ein himla smell. Det er gangvei rundt av stål. Han brøt altså fartsgrensen med 40 knop.

<{POST_SNAPBACK}>

Hei,

Ingen som henger ut noen ? hva kalles dette inlegget da tidligere i tråden ?

Vel. Bildet er beviset. Og navn på selgeren ser man jo på Finn. Da er det vel bare å sende det hele over til rette overøvrighetsinstans??

Her står eierene av det nystartede norske firmaet i salgsannonsen med navn og har overhode ingenting med sitasjonen på bildet som er fra Brasil. Da er det ikke helt riktig at personer som kanskje ønsker og være seriøse med blandt annet og starte firma innen båtbransjen får en sånn start ?

RLWI

Hei,

Ingen som henger ut noen ? hva kalles dette inlegget da tidligere i tråden ?

Vel. Bildet er beviset. Og navn på selgeren ser man jo på Finn. Da er det vel bare å sende det hele over til rette overøvrighetsinstans?? 

Her står eierene av det nystartede norske firmaet i salgsannonsen med navn og har overhode ingenting med sitasjonen på bildet som er fra Brasil. Da er det ikke helt riktig at personer som kanskje ønsker og være seriøse med blandt annet og starte firma innen båtbransjen får en sånn start ?

RLWI

<{POST_SNAPBACK}>

Jo.. Sant nok.. Eg var litt på tynn is der ja.. Men, det er nok sikker dem selv som har lagt ut bildet. Det er vel best eg snakker for meg selv..

Men bare så det er sakt så er ingen navn nevnt i tråden, og hva folk leter seg fram til er ikke mitt problem

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Dette bildet er 1av 700 bilder i en bildeserie. Bildene er tatt i Brasil under ordnede omstendighetet i et avstengt område. Siden Fotografen står på land, og meningen med bildene var å vise båtens oppførsel i forskjellige situasjoner er det helt naturlig å kjøre nærme land. Bilder lyver ofte, i dette tilfellet er det mer enn god nokk avstand mellom båtene. Til opplysning er også seilbåten i den brasilianske båtfabrikkens eie.

Vi beklager at dette bildet har skapt oppstyr i de innerste båtkretser, og har nå derfor fjernet bildet fra nettet.

MVH

TAB

NAB

Dette bildet er 1av 700 bilder i en bildeserie. Bildene er tatt i Brasil under ordnede omstendighetet i et avstengt område. Siden Fotografen står på land, og meningen med bildene var å vise båtens oppførsel i forskjellige situasjoner er det helt naturlig å kjøre nærme land. Bilder lyver ofte, i dette tilfellet er det mer enn god nokk avstand mellom båtene. Til opplysning er også seilbåten i den brasilianske båtfabrikkens eie.

Vi beklager at dette bildet har skapt oppstyr i de innerste båtkretser, og har nå derfor fjernet bildet fra nettet.

MVH

TAB

NAB

<{POST_SNAPBACK}>

Sett at han i tillegg hadde hatt ett par fenderne ute, DA.. hadde det blitt kakling her!

Nei vi e bra præktig,e vi ikke?

:wink:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...