Jump to content

Skjøte glassfiber - sliping av ender

Baard

Recommended Posts

Hei,

Har tatt av, og er i ferd med å skjøte badeplattformen på båten da jeg synes denne er noe "snuppete". Plattformen er støpt i glassfiber og forsterket med halvannentre lakter under som er støpt inn i glassfiberen. Jeg har kappet plattformen ca. 15 cm bak hekken på båten, og planen er å dra denne ca. 30 cm lenger bakover, og støpe igjen mellomrommet. Vi har laget en støpeform i aluminiumsplate som plattformen monteres fast i slik at oversiden blir så flat og pen som mulig.

Spørsmålet er hvor mye skal man slipe ned i endene for påstøp? Tommelfingerregelen er 4 ganger tykkelsen i kileform har jeg hørt, men er det andre som har noe erfaring med slikt?

Tips mottas med takk!

/Baard

/Baard

Hei

Jeg har akkurat samme sak gående...mellomrommet støper jeg plant med toppen (støpeform) samt hele undersiden som slipes /raspes for feste i ny glassfiber , legger også inn forsterkning under , det samme gjør jeg på sidene men her blir det sparkling samt lakkering på utsiden , toppen skal dekkes med "teak" så her er ikke nødvendig med noe finish.

:smiley::smiley:

Hei,

Takk for svar :-) Jeg også mener at det blir for lite i dette tilfellet. Det er en del belastning, og en faktor på 20 er nok mer passe ja. Støpen på plattformen er ca. 10mm, så 20 cm klarer jeg nok ikke hele veien, men jeg skal gå på igjen med ny giv i morgen.

Det blir jo fryktelig grisete av dette greiene her, garasjen så ut som om det hadde vært snøstorm etter sliping. Kunne ikke stå ute heller følte jeg med tanke på naboer og åpne vinduer og slikt. Glassfiberstøv er ikke hyggelig å ha i senga...

Hele undersiden hadde jeg håpet å slippe å slipe ned for å legge ny glassfiber, men forsterkninger skal på plass for å få bukt med den økte belastningen. Min plattform har ikke teak på toppen, så jeg kommer til å slipe et spor også på toppen for å legge i glassfiber, og sparkle dette detterpå, og til slutt legge på et lag med antiskkli etter hellakkering.

Litt kaldt for støping om dagen uansett, var -8 her på Tjøme i morges.

/Baard

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...