Jump to content

Slitasje på motor ved første oppstart om våren

Hank

Recommended Posts

Hva er det som er så spesielt med en båtmotor fremfor en bilmotor? Ingen stusser på å starte bilen i -10 men skal båten startes i temp. rundt 0 så skal motorrommet varmes opp over natten først??? Forstå det den som kan...

Ja, forstå det den som kan. Forskjellen for min del, vil vel kanskje være 1/2 minutt mindre kinning på starteren? jeg aner ikke, men har til hensikt å finne det ut . Forskjellen du etterspør ligger vel kanskje i egen usikkerhet i og med at bilen går hver dag, mens båten ligger i ro i månedsvis? Jeg aner ikke selv som sagt, men jeg haller nok til samaritansiden i og med påsken. :giggle: Er det minste mulighet for at jeg kan spare inn 30 sekunder kinning, så får nok motorrommet oppvarming dagen i forveien neste år, eller om det skulle komme en skikkelig kuldeperiode igjen. Så får folk skjønne hvor lite eller mye de selv måtte ønske. :giggle:

Redigert av Lovart låring (see edit history)

Ha en fortreffelig dag og et trygt seilas!
Hilsen Arne.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...