Jump to content

Sabb 2H med viribar propell som glipper i "giret"

Dollbordet

Recommended Posts

Hei Sabb - guruer.

Jeg har en Sabb 2H med vribart propellutstyr fra 1979. Problemet mitt er at den glipper i girboksen da jeg skifter fra bakover til framover. Det er som det er noe som glipper, men jeg kan "hente" den opp igjen. Dette skjer ikke hver gang, men ofte hvis jeg ikke passer på.

Jeg vil ikke ta opp girboksen for å se hva som er galt før jeg har forhørt meg litt rundt. Jeg har snakket med flere om problemet men ingen har vært borte i det, siden det skal være bare en aksel man bare drar frem og tilbake. Jeg har noen dårlige bilder fra en delekatalog, men blir ikke klok av disse.

Håper det er noen som kan hjelpe meg med og gi noen svar.

Med vennlig hilsen Dollbordet.

Jeg er ikke sikker, jeg har byttet olje på omstyringen og det så bra ut før jeg byttet. Jeg vet jo ikke hvordan det var før om åra da. Jeg tror jeg får pelle ut giret for å se etter. Ser ut på delekatalog-tegningene at den man flytter for å endre retning, sitter på en akseltapp med spor og låsing. Tror nok låsingen er dårlig. denne kunne ryke om man fikk tau i propellen.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...