Dollbordet Startet 26.Mars.2013 Link til dette innlegget Startet 26.Mars.2013 Hei Sabb - guruer. Jeg har en Sabb 2H med vribart propellutstyr fra 1979. Problemet mitt er at den glipper i girboksen da jeg skifter fra bakover til framover. Det er som det er noe som glipper, men jeg kan "hente" den opp igjen. Dette skjer ikke hver gang, men ofte hvis jeg ikke passer på. Jeg vil ikke ta opp girboksen for å se hva som er galt før jeg har forhørt meg litt rundt. Jeg har snakket med flere om problemet men ingen har vært borte i det, siden det skal være bare en aksel man bare drar frem og tilbake. Jeg har noen dårlige bilder fra en delekatalog, men blir ikke klok av disse. Håper det er noen som kan hjelpe meg med og gi noen svar. Med vennlig hilsen Dollbordet. Sitér dette innlegget Link to post
Folk I Båt Svart 27.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2013 Kan virke som du har slitasje i blokka på trekkstanga. Er ikke unormalt på disse gamle sliterne. Kanskje kan denne hjelpe mer enn delekatalogen du har http://dl.mypdfmanuals.com/new/external_light.php Sitér dette innlegget Link to post
Ø33H-GUNN Svart 27.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2013 ..normalt sett bare å stramme/justere "gripeklørne" i frikoblingen. Husk å stramme like mye på hver av de. Sitér dette innlegget ..turen er over når en går iland.. Link to post
Dollbordet Svart 28.Mars.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2013 Hei igjen. Jeg har hatt opp kassa for å se etter svar på problemet. Det ser ut som den glipper mellom den som man skyver akslingen og selve akslingen. Hvordan er det dette sitter sammen? Sitér dette innlegget Link to post
Folk I Båt Svart 29.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2013 Sjekk for slakk i foringene/opplagringene for akslingen og omstyringsakslingen. Når var omstyringen reingjort, ettersett og smurt opp sist? Det samme med selve propellerbosset? Om ting begynner å gå tregt er det ofte et svakt ledd som "gir seg" til slutt. Sitér dette innlegget Link to post
Dollbordet Svart 29.Mars.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2013 Jeg er ikke sikker, jeg har byttet olje på omstyringen og det så bra ut før jeg byttet. Jeg vet jo ikke hvordan det var før om åra da. Jeg tror jeg får pelle ut giret for å se etter. Ser ut på delekatalog-tegningene at den man flytter for å endre retning, sitter på en akseltapp med spor og låsing. Tror nok låsingen er dårlig. denne kunne ryke om man fikk tau i propellen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.