Maika Startet 27.Mars.2013 Link til dette innlegget Startet 27.Mars.2013 Jeg skal montere VHF-antenne i masten. Masten tar jeg av jevnlig, og ønsker derfor å ha en dekkskontakt tilsvarende de for strøm til lanterner etc. da det er litt enklere enn å tre kabelen gjennom dekk og så proppe igjen. Jeg tenkte ala denne: http://www.maritim.no/elektronikk-navigasjon/antenner/monteringsutstyr/glomex-gjennomforing-vhf Fungerer dette bra, eller risikerer jeg feks å få merkbart redusert kvalitet på antennesignalet? Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 27.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2013 Burde fungere bra den, med en blindplugg når du tar ned masta. Jeg har en vanlig skjøt og det har fungert i 35 år, ikke merket noe tap. Alle skjøter er "tap", men om det er merkbart, så tar du det igjen på høyde over havet med antenna. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Jo9 Svart 27.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2013 Har brukt samme kontakten selv, virker fint det. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.