kkjelby Startet 27.Mars.2013 Link til dette innlegget Startet 27.Mars.2013 Ligger kjølevann i bunnen av båten etter kjøretur. Har spant i bunnen som deler motorommet slik at lokalisering er mot hekk siden. Vil gjerne ha kommentarer til min misstanke. Mvh KK Sitér dette innlegget Link to post
kkjelby Svart 27.Mars.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2013 Mvh KK Sitér dette innlegget Link to post
frolar Svart 27.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2013 Det er nok lekasje i pakningen ja en stålpakning der med gummi inni som tetter rundt vannkanalen Sitér dette innlegget Link to post
Sjøga Svart 27.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2013 Kan selvfølgelig være baki der. Hvilken årsmodell og timer har den? Jeg har 41p fra 99 og vet det er en dårlig toppakning på den tiden. Jeg byttet på den ene motoren min i fjord. https://baatplassen.no/i/topic/59969-volvo-penta-kad43-lekker-kjoeleveske/ Sitér dette innlegget Link to post
kkjelby Svart 27.Mars.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2013 1450 timer usikker årsmodell. Ser at de ble prod. Fra 93-94 Mvh KK Sitér dette innlegget Link to post
Sjøga Svart 27.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2013 Har du hvite striper nedover blokka på noen av sidene?, eller er det bar rundt ved turbo? Klart enklest å bytte pasninger der først å se om det hjelper. Min hadde 800 timer da den begynte å lekke, så aldring vann, selv om jeg trykksatte den. Men hvite striper nedover blokka på styrbord side hos meg. Sitér dette innlegget Link to post
chw86 Svart 27.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2013 Hei Hadde lekasje ved turbo på min motor ,begjynte å lekke når motor var driftsvarm .Tok av turbo puste av flensene og monterte med ny pakning,så nå er den tett å fin. volvo har laget ein ny type pakning som "skal " holde betre.. Det er viktigt å huske å drenere manifolden for vann før du løsner turbo,det er to avtapninger i bakkant av manifolden Sitér dette innlegget Link to post
kkjelby Svart 27.Mars.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2013 Takk for svar, tror det er den gamle typen papirpakn. Skal bytte denne med stålpakn. Må man tappe ut masse kjølevann, holder det med turbo eller må nivået senkes i manifoil og eller blokka og? Mvh KK Sitér dette innlegget Link to post
kkjelby Svart 30.Mars.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2013 Slik ser en sprekk ut! Ikke vant jeg i Lotto idag heller:( Sitér dette innlegget Link to post
GunR Svart 31.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2013 Hvor er sprekken? I blokka? Sitér dette innlegget Link to post
kkjelby Svart 31.Mars.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2013 Sprekken er i eksosmanifoil, i nakken mot turboen. Mvh KK Sitér dette innlegget Link to post
GunR Svart 1.April.2013 Link til dette innlegget Svart 1.April.2013 Er det mulig å reparere? Kan det sveises, eller er det bare å kjøpe nytt? Sitér dette innlegget Link to post
kkjelby Svart 2.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.April.2013 Har levert manifoil til Auto 23 i bergen, de kjøpte opp Metalock for noen år siden. Disse er proffe på denne typen utfordringer. Manifoilen er aluminium og ikke støpejern, tror at sprekken kanskje bare er et hull ifm dårlig støp. De skal trykkteste. Håper det lar seg ordne. Mvh KK Sitér dette innlegget Link to post
kkjelby Svart 4.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.April.2013 Da var manifoilen sydd, lock'n tite, trykktestet på 2,5 bar og skal være tett. Pris 2760.- Blir spennende å prøve den. Mvh KK Sitér dette innlegget Link to post
chw86 Svart 4.April.2013 Link til dette innlegget Svart 4.April.2013 ja får håpe dette holder når han blir varm.. lykke til Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.