Jump to content

Dieselsystemet

jensemann2

Recommended Posts

Jeg har to dieseltanker montert ombord. De ligger omtrent i høyde med dieselpumpen på motoren, men det er montert en vannutskiller på veggen bak motoren. I går stoppet motoren, og det viste seg at nivået i tanken var blitt så lavt(ca 8 cm over bunnen,)(sylindriske tanker på 2xca 30 liter)

at det ikke lenger rant diesel når jeg koblet fra slangen på dieselpumpa. Skal ikke motoren være selvsugende? Det er fødepumpe på den. Er det feil at vannutskilleren er montert så høyt? Nå går dieselslangen fra tanken, nesten ned i kjølen, så opp til vannutskilleren, ned igjen mot kjølsvinet, inn på fuelpumpa, deretter inn på filteret og til slutt inn på dieselpumpa.

Netopp. Utløpet for diesel går fra litt opp på siden av denne koppen. Men da motoren min stoppet var det diesel til ca 7-8 cm over dette igjen.Nå har jeg fyllt opp og luftet, og alt virker bra igjen. Skal skifte pakning på vannutskilleren. Hadde forresten en flott 4 timers seiltur på fjorden i dag med pils og fiskestang. Deilin sol og fin seilevind. Men ingen fisk... :nonod:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...