Morten_L Startet 29.Mars.2013 Link til dette innlegget Startet 29.Mars.2013 Holder på å demontere roret i min 1986 min Jeanneau Sun Fizz 40 da det er frostsprengt og må repareres. Har omsider fått løs rorkvadranten til styringen, men roret nektet å komme ut av hylsa likevel :-( Lurer på om det er øvre rorlager som holder igjen, har løsnet bolten der, og står nå fast på hva jeg skal gjøre for å få det ut.... Noen forslag?? Her er et par bilder av øvre rorlager Sitér dette innlegget Link to post
Morten_L Svart 30.Mars.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2013 Ingen forslag? Lurte på å varme øvre rorlager for å se om det slipper da, men er redd for å ødelegge nylon(eller hva det et) foringen under Sitér dette innlegget Link to post
thomassv Svart 28.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2016 Hei. Løfter denne igjen. Jag har fått litt slark i roret som gjør at jeg hører et lite dunk når roret bytter rettning. Dvs i bølger, når jeg svinger fra side til side eller når jeg går for motor med autopilot. Fant du ut av det og hva byttet du? Sitér dette innlegget Link to post
Morten_L Svart 30.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2016 Hei, jeg endte opp med å splitte hele låseringen øverst. Og fikk dreid ny når jeg skulle montere igjen. Jeg endte opp med å lage nytt av hele roret, dvs beholdt rorstammen, men laminerte opp nytt ror i marin finer og epoxy. Samt plastret det inn i epoxy og duk før jeg monterte. Kan høres ut som et av rorlagrene/føringene dine er dårlige? Sitér dette innlegget Link to post
thomassv Svart 30.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2016 Regner med at det lager / foringer ja. Byttet du ikke disse når du først var i gang? Sitér dette innlegget Link to post
Morten_L Svart 13.Juni.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2016 Regner med at det lager / foringer ja. Byttet du ikke disse når du først var i gang? Grunnet akutt seilingslyst ble roret montert i de gamle foringene. Den kom på vannet 2.juli så om jeg skulle få noe ut av sesongen måtte det bli slik. Men tenker å bytte dem i løpet av noen år. Nå som bolter osv er nye er det en ganske grei jobb å ta av roret. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.