WESS Startet 29.Mars.2013 Del på Facebook Startet 29.Mars.2013 Har noen hatt lignenede problem ? Når jeg starter varmeren går viften av og på gjentagende ganger på fyll styrke, helt til displayet viser F33, så stopper den. Noen som har vært borti dette ? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 29.Mars.2013 Del på Facebook Svart 29.Mars.2013 (redigert) Sjekk om termomarin sin hjemmeside fortsatt er oppe. Her ligger rep h室bok Redigert 29.Mars.2013 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
WESS Svart 29.Mars.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Mars.2013 Takk for tips Bitteliten :-) Reparasjonsmanualen sier at det enten kan være magneten som mangler på impelleren, eller at kontrollenheten må byttes. ( kontrollenheten koster 3500 ). Det kan også hende at motoren og viften må byttes dersom magneten har løsnet. Ikke godt å vite hva man skal bytte - skal åpne varmeren i morgen å se om jeg kan se noe med det blåtte øye. Sitér dette innlegget Link to post
WESS Svart 30.Mars.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Mars.2013 Åpnet varmeren i dag og fant ut at det lå noen løse biter med noe som kunne se ut som 2 cm med dobbeltsidig teip. Det kan tenkes at dette er teipen som har holdt magneten på impelleren. Tenkte jeg skulle prøve å erstatte dette med magnetteip..........da blir det en liten tur på butikken(biltema) for å finne magnetteip. Sitér dette innlegget Link to post
WESS Svart 30.Mars.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Mars.2013 (redigert) Problemet er løst- feilen funnet. Det viste seg at magneten som sitter på innsiden av viften(som blåser ut varmluften) var borte. Dette var et av alternativene som reparasjonsmanualen belyste. Magneten er ca 3 mm i diameter, og det er denne som gir signal til føleren hver gang viften får en omdreining. Når magneten er borte ruser viften seg opp gjentatte ganger rett etter at man skrur på varmeren. Løsning : Jeg kjøpte magnetteip på Clas Ohlsson, brukte en hulltang(slik man lager hull med i beltet når det har blitt for trangt :-) ) til å stanse ut en sirkulør bit som jeg igjen festet med sikafleks inne i hullet der magneten skal sitte. Startet varmeren , og den fungerte perfekt. Her er hva man trenger ( selve magnet er den lille prikken du ser til høyere i bildet. Bildet viser baksiden av viften hvor magneten skal sitte. Redigert 30.Mars.2013 av WESS (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Møkkalasset Svart 30.Mars.2013 Del på Facebook Svart 30.Mars.2013 Dette er et skoleeksempel på god fullføring av tråd. Alt for mange som finner løsninger uten å fortelle om det. 1. Problem forklart 2. Svar mottatt 3. Svar fulgt opp 4. Teori utprøvd 5. Problem løst 6. Problemløsning kunngjort/forklart. Kan ikke bli bedre. Sånn liker vi! Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 30.Mars.2013 Del på Facebook Svart 30.Mars.2013 smart løsning! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.