svortevik Startet 29.Mars.2013 Del på Facebook Startet 29.Mars.2013 Heisene... Vi har ett lite problem med båten går som jeg trenger litt hjelp med. De to siste turene så har den fått som den skal den første halvtimen, så mister den sakte men sikkert fart før den til slutt stabiliserer seg på 7 knopp. Tenkte først det var diesel filter, men i fri får jeg fullt turtall, noe som ikke burde skjedd dersom det var filter som måtte byttes? Så lurer da litt på hva det kan Være som er problemet? Håper på noen gode tips her til hva jeg kan teste ut så vi får tilbake båten vår :-) Sitér dette innlegget Link to post
snorken Svart 29.Mars.2013 Del på Facebook Svart 29.Mars.2013 Kan det være at avluftingen til dieseltanken er frosset? At slangen ligger i en U-bøy og det kondens i slangen som er frosset. Sitér dette innlegget Link to post
Folk I Båt Svart 29.Mars.2013 Del på Facebook Svart 29.Mars.2013 (redigert) Filterteorien din er feil. Et dårlig filter kan godt gi nok til at du kan ruse en ubelasta motor. Begynn med filterskift og kontroll av avluftinger på tanken. Begge kan gi feilsymptomene du beskriver. Redigert 29.Mars.2013 av Folk I Båt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
svortevik Svart 29.Mars.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Mars.2013 Da har vi byttet filter, rensket den lille silen som ligger i diselpumpen,blåst ren slanger til tank osv. Ingen forbedring til nå. Skal få sjekket avluftninger på tanken,se om det er hjelp i. Kan det være drevet,overføringen der? Sitér dette innlegget Link to post
Folk I Båt Svart 29.Mars.2013 Del på Facebook Svart 29.Mars.2013 Hvor mye turtall mister du? Faller fra..... til..... Sitér dette innlegget Link to post
svortevik Svart 29.Mars.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Mars.2013 Siste tur gikk vi på 3400, så etter ca ti min måtte vi ned på 2700 for at den skulle gå jevnt. Turen før var vi nok enda høyere på turtall før vi måtte ned i 2700 da også. På kald motor tar det noe lengre før det intreffer. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.