Jump to content

Hvor langt unna båtplassen bor dere?

Lars O

Recommended Posts

Har båtplass innerst i Bunnefjorden, og bor 14 min unna med bil.

Vurderer å flytte båten til Fredrikstad eller et annet sted i Østfold. 1time og 20min med bil, så har vi større frihet med hensyn til turer - samt at vi kan bruke plassen som "hytte".

Nedturen blir midt i uka turer, da det blir litt langt unna.....

Dere som må kjøre en time eller to - blir båten brukt like mye?

Egentlig trenger jeg bare ett spark bak til å flytte båten til et smartere sted :wink:

Lars O.

Vi bor ca 15 min unna Bunnefjorden (Oppegård), men har båtplass i Østfold.

Bruker 45 min til båten.

Bruker ikke båten i uka, men i helger og på ferie ( hadde uansett blitt problemer med å få tid til båtbruk i uka)

Å ha båtplass her gir oss flere og bedre alternativer når vi skal ut bare på helgeturer, så for oss er dette det beste alternativet ( Østfold, Vestfold, Koster osv)

Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350,

Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening

Hei, Vi bor i Oslo - men har båten på Nøtterøy. Det tar snaue halvannen time til båtplassen.

Erfaringsmessig brukes båten mest til overnattingsturer i helgene - slik var det også da vi hadde båtplass i Sandvika, men jeg reiser også ned til Nøtterøy for å seile etter jobb i ukedagene.

Vel framme, er vi der skjærgården er på sitt vakreste - med nydelige svaberg, klarerer vann og et utall av lune uthavner i nærheten. Og Koster er bare 4-5 timer unna. Bare tanken på å bruke hele fredagen på å stampe ut Oslofjorden, og bruke hele søndagen hjem er slitsom. Få ræva i gir :smiley:

17 mil. Bor på Kongsvinger. Litt over 2 timer kjøring med bil.

Har valgt H.strand som båthavn da den nye havna og byen er flott. Kort vei ut til de fine uthavnene både på øst- og vestsiden. Og slipper den lange sjøveien ut hvis hjemmehavnen hadde vært i Oslo!

Ble noen og tjue overnattingsdøgn i fjor, selvom sesongen ikke startet før uti Juli....!

Eneste ulempen er hvis jeg skal gjøre noe med båten. Da må alt planlegges så nøye ned til minste detalj. Liksom ikke bare å stikke ned å fikse litt når lysten byr seg.....

Mvh

Thomas:-)

Redigert av thomas73 (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...