FM 8-12 Svart 29.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2013 Ca 200 meter Sitér dette innlegget Link to post
Laholm Svart 29.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2013 3km, ser båten fra hjemmekontoret. Det er mulig vi flytter nærmere byen og får 13km til båten. Det faller mer eller mindre sammen med pensjonering, så da blir det muligheter for å bruke båten i ukene likevel. Sitér dette innlegget Laholm Link to post
M/B Cathy Svart 29.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2013 Bor i Tønsberg og båt på Nøtterøy båtsenter. Er vel 10 min isj! Greit når man er keen på en liten aftenbåttur en fin sommerdag! Må jo bli en sykt bra sommer siden vinter'n aldri gir seg;-) Sitér dette innlegget Link to post
eiaro Svart 30.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2013 1 time... Alt for langt. Lite båtplasser fører til uheldige konsekvenser, som økt biltrafikk... Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 30.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2013 Jeg har vinteropplag på nesset men hadde aldri villet ha båtplass der. Har lånt meg en privat brygge på Nesøya på vår og høst til kveldsturer/helgeturer i indre oslofjord, sandspollen, borgen, steilene osv. Har leid plass på skjæløy i råde men vil ha noe nærmere hvaler i år. Syns jeg får i pose og sekk med denne løsningen. En halv eller en hel time i bil spiller mindre rolle når du kan bruke fem minutter ut til perlene med båten. Sitér dette innlegget Link to post
Kaspara_Nærsnes Svart 30.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2013 1 min å kjøre, 10 min å gå (Nærsnes). Passe sentralt midt i Indre Oslofjord. Sitér dette innlegget Kaspara AIS: http://www.marinetraffic.com/ais/default.aspx?zoom=10&mmsi=258101030¢erx=10.50207¢ery=59.76384 Link to post
NilsPils Svart 30.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2013 Bor i Gjerdrum. - har tresnekka Tora i Frognerkilen, rundt 30 km unna. Fin til koseturer midt i uken med bading, fisking og middag på motorkassa. - og motorbåten Saowanee i Hankøsundet 120 km hjemmefra. Det blir mye overnattinger i uthavnene i Østfold og krabbe- og hummerfiske på høsten. Desverre dårlig med fisk om sommeren, bortsett fra makrellfisket. Nå ligger Saowanee i boblehavn i Frognerkilen. Det er praktisk med såpass nærhet når en skal fikse ting og klargjøre for sesongen. Hun går tilbake til sommerhavn om to uker. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
pernod Svart 30.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2013 bor ca 400 meter unna..... Sitér dette innlegget Link to post
Vidar'n Svart 30.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2013 5 små skritt fra kjellerdøra.... :-) Sitér dette innlegget Link to post
Dalton Svart 30.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2013 Nå er båten 10 meter unna, men om sommeren ca 5min med bil... Egentlig altfor langt. Sitér dette innlegget I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so... Kragerø 26 med Sole SM616 Link to post
Jørn Kynningsrud Svart 30.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2013 Hei jeg vill anbefale deg Skjebergkilens Marina i Skjeberg om du vurderer og flytte båten. Det er kun 5 min kjøring fra E6. Du slipper kø igjenom byer og det er en flott Marina med alle fasiliteter. Verksted, Stor Utstyrsbutikk (Best Marin), Gatekjøkken med Øl og vin rettigheter, dusjmuligheter, klesvask, Vaktårn også ligger den fint til værmessig. Hele Valer Skjergården ligger i umiddelbar nærhet. Jeg bruker vel ca. 30 min til Skjærhalden i lav marsfart ca 20 knop. 45 min. Til Koster. Sitér dette innlegget Link to post
Sivi Svart 30.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2013 Jeg bor 150 meter fra havna og ser båten fra huset , den blir mye brukt hele uka pga den korte veien Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 30.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2013 Jeg setter stor pris på å ha båtene få minutter unna. Mye av båtgleden for meg er å ta en tur borti båten, pusle litt, vaske litt og pønske ut nye prosjekter. Plassen vi har gir en god omvei på vannet, men det er mindre viktig. Om noen kan få åpna kanalbrua i Moss då hadde det vært fint Sitér dette innlegget Link to post
M/B Nordheim Svart 30.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2013 Til båten i Lårdal (Telemark-kanalen) er det ein liten halvtime og det er OK , men til MB Øyfjell er det 4t med bil ut til Bømlo og det er aaalt for langt unnda. Men det gjev oss nærhet til eit fantastisk øyrike og til øyane utanfor Florø når vi reiser dit . Sitér dette innlegget Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS Diagnose: Erklært kronisk båtintressert. Link to post
Arvid_A Svart 30.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2013 Ca 45 minutters bilkjøring. Bonusen er tilgang til Hvaler- og Tjøme-skjærgården innenfor ei gangtid på 1-1,5 time. Nå som vi har trådt inn i førtidspensjonistenes rekker, er også problemstillingen "rekker vi en ettermiddagstur på sjøen i dag?" ute av vokabularet... Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 30.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2013 Båtlivet ville vært en gedigen nedtur hvis Astor skulle ligge f.eks. en time unna. Kosen å stikke ned til båten teller mye. Hvor vi drar med båten betyr mindre. Vi trives stort sett over alt bare det er greit å komme seg i land. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
JonnyF Svart 30.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2013 50 Mtr, båten er en del av utsikten fra hagen ! Sitér dette innlegget Bayliner 275 Ciera / Nidelv 300 Sport / Galeon 330 Fly / Princess P40 / Seaco 1030 Bayliner 3988 Link to post
Lars O Svart 30.Mars.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2013 Ser at det er flere som har tenkt/tenker som meg. De siste ti årene har jeg hatt båt i Bergen med direkte tilkomst til en fantastisk skjærgård og da blir Bunnefjorden litt treig med en halvplaner og 10- 15 knop. Apolloen skal byttes i noe mer moderne, og da ser jeg for meg økt bruk selv om båtplassen blir litt lenger unna. Lars O. Sitér dette innlegget Link to post
Jens_P Svart 30.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2013 110 meter lavere enn stuegulvet, 2,5 km avstand. 4 min. å kjøre eller 25 min å gå. Brukes bare til dagsturer i pent vær. Gjerne 2-3 dager i uken og lørdag+søndag. Ikke det mest spennende utvalget i uthavner, men dekker i høyeste grad mine ønsker. Kan ikke ha det særlig mye bedre! Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Otto R Svart 30.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2013 Under 10min, det er mer enn langt nok Sitér dette innlegget Link to post
Christensen Svart 30.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2013 1190 meter i luftlinje, 3,3 km med bil, ca 5 minutter. Kjekk båtplass rett på oversiden av Svelvikstrømmen. 50 meter til bunkers og null groing. pynter med en halvliter bunnstoff langs vannlinja hvert år! Sitér dette innlegget Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis! Link to post
Zitt Svart 30.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2013 (redigert) Ser at det er flere som har tenkt/tenker som meg. De siste ti årene har jeg hatt båt i Bergen med direkte tilkomst til en fantastisk skjærgård og da blir Bunnefjorden litt treig med en halvplaner og 10- 15 knop. Apolloen skal byttes i noe mer moderne, og da ser jeg for meg økt bruk selv om båtplassen blir litt lenger unna. Lars O. Nei, du må få båten vekk fra Bunnefjorden snarest! Dere bruker jo 2 timer til Drøbaksundet hver vei, hver gang. Det blir ikke mye aksjonsradius av det, og dere er vel luta lei Bunnefjorden. Jeg bor 5 minutter unna båten i Os kommune, og da skjønner du hvordan vi har det. Det er kjekt å være på sjøen, men jeg har sansen for variasjon også. God påske og god båtsommer! Redigert 30.Mars.2013 av Wiking26AC (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kjetil1 Svart 30.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2013 Bor også 5 minutters gåtur ifra båten nå, og går ned for å pusle med småting rett som det er. Før hadde jeg 35 min kjøring med bil. Da ble turene til båten planlagt for å få gjort mest mulig. Satser på å få brukt båten mer nå som vi bor nærmere. Selv om vi har en lang "utkjørsel/oppkjørsel" til og fra turer. Hafrsfjorden kan virke lang av og til... Kjetil S Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
abella Svart 30.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2013 går bare ut på verandan (brovingen) så ser eg ned på båten, ca. 10 meter ned på sjøen, godt skjermet av en liten holme, men kan gå med båten begge veier, er litt grunt, med en del evje midt i sundet sjå bilder på BÅTEN DIN bilde #180, er i båten hver dag, kort vei ut til fensfjorden,og holmene sørover og nordover mot sognefjorden,( et paradis for en gammel sjømann) nå er det bare litt mere sommervarme som mangler!!! god sommer til alle på båtplasen. Sitér dette innlegget Link to post
tom-ass Svart 30.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2013 Hei. 7km har jeg til havna. Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.