Jump to content

Hvor langt unna båtplassen bor dere?

Lars O

Recommended Posts

Jeg har vinteropplag på nesset men hadde aldri villet ha båtplass der. Har lånt meg en privat brygge på Nesøya på vår og høst til kveldsturer/helgeturer i indre oslofjord, sandspollen, borgen, steilene osv. Har leid plass på skjæløy i råde men vil ha noe nærmere hvaler i år. Syns jeg får i pose og sekk med denne løsningen. En halv eller en hel time i bil spiller mindre rolle når du kan bruke fem minutter ut til perlene med båten.

Bor i Gjerdrum.

- har tresnekka Tora i Frognerkilen, rundt 30 km unna. Fin til koseturer midt i uken med bading, fisking og middag på motorkassa.

- og motorbåten Saowanee i Hankøsundet 120 km hjemmefra. Det blir mye overnattinger i uthavnene i Østfold og krabbe- og hummerfiske på høsten. Desverre dårlig med fisk om sommeren, bortsett fra makrellfisket.

Nå ligger Saowanee i boblehavn i Frognerkilen. Det er praktisk med såpass nærhet når en skal fikse ting og klargjøre for sesongen. Hun går tilbake til sommerhavn om to uker.

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Hei jeg vill anbefale deg Skjebergkilens Marina i Skjeberg om du vurderer og flytte båten. Det er kun 5 min kjøring fra E6. Du slipper kø igjenom byer og det er en flott Marina med alle fasiliteter. Verksted, Stor Utstyrsbutikk (Best Marin), Gatekjøkken med Øl og vin rettigheter, dusjmuligheter, klesvask, Vaktårn også ligger den fint til værmessig.

Hele Valer Skjergården ligger i umiddelbar nærhet. Jeg bruker vel ca. 30 min til Skjærhalden i lav marsfart ca 20 knop. 45 min. Til Koster.

Til båten i Lårdal (Telemark-kanalen) er det ein liten halvtime og det er OK :yesnod: , men til MB Øyfjell er det 4t med bil ut til Bømlo og det er aaalt for langt unnda.

Men det gjev oss nærhet til eit fantastisk øyrike og til øyane utanfor Florø når vi reiser dit :thumbsup::yesnod: .

Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS

Diagnose: Erklært kronisk båtintressert.

Ser at det er flere som har tenkt/tenker som meg.

De siste ti årene har jeg hatt båt i Bergen med direkte tilkomst til en fantastisk skjærgård og da blir Bunnefjorden litt treig med en halvplaner og 10- 15 knop.

Apolloen skal byttes i noe mer moderne, og da ser jeg for meg økt bruk selv om båtplassen blir litt lenger unna.

Lars O.

110 meter lavere enn stuegulvet, 2,5 km avstand. 4 min. å kjøre eller 25 min å gå.

Brukes bare til dagsturer i pent vær. Gjerne 2-3 dager i uken og lørdag+søndag.

Ikke det mest spennende utvalget i uthavner, men dekker i høyeste grad mine ønsker.

Kan ikke ha det særlig mye bedre! :thumbsup:

Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! :smiley:

Ser at det er flere som har tenkt/tenker som meg.

De siste ti årene har jeg hatt båt i Bergen med direkte tilkomst til en fantastisk skjærgård og da blir Bunnefjorden litt treig med en halvplaner og 10- 15 knop.

Apolloen skal byttes i noe mer moderne, og da ser jeg for meg økt bruk selv om båtplassen blir litt lenger unna.

Lars O.

Nei, du må få båten vekk fra Bunnefjorden snarest! Dere bruker jo 2 timer til Drøbaksundet hver vei, hver gang. Det blir ikke mye aksjonsradius av det, og dere er vel luta lei Bunnefjorden.

Jeg bor 5 minutter unna båten i Os kommune, og da skjønner du hvordan vi har det. Det er kjekt å være på sjøen, men jeg har sansen for variasjon også.

God påske og god båtsommer!

Redigert av Wiking26AC (see edit history)

Bor også 5 minutters gåtur ifra båten nå, og går ned for å pusle med småting rett som det er. Før hadde jeg 35 min kjøring med bil. Da ble turene til båten planlagt for å få gjort mest mulig. Satser på å få brukt båten mer nå som vi bor nærmere. Selv om vi har en lang "utkjørsel/oppkjørsel" til og fra turer. Hafrsfjorden kan virke lang av og til...

Kjetil S

Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand...

går bare ut på verandan (brovingen) så ser eg ned på båten, ca. 10 meter ned på sjøen, godt skjermet av en liten holme, men kan gå med båten begge veier, er litt grunt, med en del evje midt i sundet

sjå bilder på BÅTEN DIN bilde #180, er i båten hver dag, kort vei ut til fensfjorden,og holmene sørover og nordover mot sognefjorden,( et paradis for en gammel sjømann)

nå er det bare litt mere sommervarme som mangler!!! god sommer til alle på båtplasen.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...