Zitt Svart 31.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2013 Ja, da kan vel alternativet sågar bli "harryturer" til Strømstad! Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 31.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2013 Min plass er ved Vatlestraumen og har 5minutter med bil og ca 15min å gå, i nedoverbakke Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 31.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2013 Et kvarter med bil, og jeg liggger i en kjempefin båtforening i Bestumkilen, så det å si fra meg den plassen er uaktuelt. På en annen side, så er Nesset i Bunnefjorden for langt unna de fine stedene i fjorden. Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 31.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2013 Hvor langt ut i Oslofjorden pleier dere å kjøre da, Tom Rør, en vanlig fin helg? Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 31.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2013 Vi går sjelden lenger enn Oscarsborg på en vanlig helg, men jeg bruker faktisk Gressholmen og Steilene en del også. Nå har jeg fått mer forbruksbatterikapasitet, og vil nok prøve litt uthavner også, og de er det ganske mange av. Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 31.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2013 (redigert) Det høres ut som om det viktige er å være i båten, og det er det jo, for det blir vel ikke mange timer på timetelleren hos dere! Vi holder til 3 mil sør for Bergen, et område som er et av bergenseres reisemål, men det blir til at vi ofte reiser herfra for å finne nye mål. Vi får håpe på en fin båtsommer. Har fornemmet endel misnøye med været på østlandet de siste årene. Redigert 31.Mars.2013 av Wiking26AC (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Jens_P Svart 31.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2013 Har fornemmet endel misnøye med været på østlandet de siste årene. Kommer an på hvordan båten brukes. For meg som bruker den på dags og kvelds-turer var det en helt grei og ganske normal sommer i fjor. Men for de som overnatter var det vel ikke en eneste helg uten regn minst en dag. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Tom Rør Svart 31.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2013 Det var ikke så ille med regnet, men det ble ikke skikkelig varmt, samt at det sjeldent var vindstille Sitér dette innlegget Link to post
Jori Svart 31.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2013 Mine tanker i kveld heller mer mot en time i bil fremfor fire timer transportetappe i båt for å runde Nesodden mot Drøbak for å nyte skjergården, Har fått flere tips her ang plasser som skal følges opp - og er takknemmelig for det. Lars O. Mine tanker har også gått i den retningen. Ligger nå I Leangbukta, og merker at Drøbakksundet er en terskel å passere for en helg. Blir som regel stop ved Oscarsborg. Har derfor skaffet båtplass i Holmestrand, men pga jobbsituasjon nok ett år i Asker kommer jeg til å ha båten der igjen for overnattingen sin del. Tror behovet er todelt egentlig, er man mest ute en kveldstund er indre oslofjord ypperlig, mye å se, mange flotte steder. Er man ute for mye overnattinger lokker nok Vestfoldkysten, Østfold, Strømstad og Koster mer. Så alt etter behov tror jeg bør styre valg av plass. En tanke er jo å prøve en sesong lenger ut for de som har båt langt inne i fjorden, også får man se om en time i bil er bedre enn 3-4 i båt for å komme til samme sted. Ulempen med å ligge langt unna er vedlikeholdet om vinteren og våren. Blir noen timer med bilkjøring for meg pga det. Sitér dette innlegget Link to post
Lars O Svart 31.Mars.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2013 Sett på plass i dag. Onsøy, Gressvig. 75 min hjemmefra. Prisene lavere både sommer og vinter. Ligger an til flytting..... Noen her som kjenner plassen? Lars O. Sitér dette innlegget Link to post
Lovart låring Svart 31.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2013 Jeg hadde båtplass i vesterelva på gressvik for tre år siden. En flott plass om du tenker å ha båten liggende i vannet på vinterstid. Og ikke langt fra gjestebrygga i fredrikstad sentrum heller. Sitér dette innlegget Ha en fortreffelig dag og et trygt seilas!Hilsen Arne. Link to post
taunus Svart 31.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2013 5 min unna med bil. 300 lange meter etter det med tunge bæreposer og 2 små unger å passe på. Allikevel er det en av de bedre plassene vi har fått leid. Sitér dette innlegget Link to post
Fiks Svart 31.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2013 2 minutter med bil eller 15 minutter å gå. Sitér dette innlegget Link to post
Rune Totland Svart 31.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2013 6 km til vinterhavn og 5 km + liten rotur på sommern (roturen kan evt erstattes med en spassertur på 700 m) Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 31.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2013 3-4min bil ca. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Sone II Svart 31.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2013 For oss sto valget mellom Onsøy og Skjæløy brygge. Momenter som talte for Skjæløy var bl.a. svært kort vei ut i rom sjø. Unngå helgetrafikken (bil) mellom Råde og Hvaler. Litt kortere kjørevei. Alle "nødvendige" fasiliteter på land for å kunne pendle direkte på jobb tidlig en mandags morgen. Mer "landlig", og for oss triveligere å bare være i havna hvis vi skulle ønske det. Men når det er sagt, vi starter vår første sesong på Skjæløy nå og Onsøy har vi jo forkastet. Så kan godt hende det ovenstående bare blir å betrakte som et mentalt regnskap for en beslutning som allerede er tatt:-) Sitér dette innlegget Link to post
schnauzer Svart 31.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2013 #85 Lars O Ikke pålogget Postet I dag 16:41 Medlem Innlegg: 231 Registrert: 02.07.07 Aktiv: 58 min. siden Sett på plass i dag. Onsøy, Gressvig. 75 min hjemmefra. Prisene lavere både sommer og vinter. Ligger an til flytting..... Noen her som kjenner plassen? Bor i Gjerdrum og har båten på Onsøy båthavn. Bruker ca 100 min til båten. Gressvik marina tar kr 2550.- pr bredde meter. Ligger greit selv om det blåser mye utpå. Har leid plass der i 4 år nå og blir nok noen år til. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 31.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2013 Jeg bor på Ekeberg i Oslo, men har båten Moss. Tar 35-40 minutter, selv på en fredag. Har endelig fått plass på Fuglevik/Rygge etter mange års venting. Det tar nok 5-6 minutter lenger tid hit enn til gamle havna, men jeg foretrekker prisen på en foreningsdrevet marina, kontra kommers-penga råder-typ drift ! Sitér dette innlegget Link to post
Lars O Svart 1.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.April.2013 Ser at det er flere marinaer på Onsøy. Den vi så på ligger i Marnetveien og har rimlige leiepriser. 3,5 meter - kr. 5300,- 4,0 meter - kr. 6200,- 4,5 meter - kr. 7500,- Lars O. Sitér dette innlegget Link to post
Ramona Svart 1.April.2013 Link til dette innlegget Svart 1.April.2013 Ca 7 mil . Bruker ca 1 time 10 min Hønefoss- Nærsnes. Fordelen er at vi møter helgetrafikken til/fra "fjellet". Bruker båten nesten hver helg fra mars til november.Ikke så ofte november -mars. Ulempen er når noe som skal gjøres. Går med mye kjøretid etter jobb på ukedager,Fordel med plass litt uti fjorden med saktegående båt. Sitér dette innlegget Link to post
Jazzmatazz Svart 1.April.2013 Link til dette innlegget Svart 1.April.2013 7 km..:) Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 1.April.2013 Link til dette innlegget Svart 1.April.2013 Hadde ca 5 min med bil til havnen tidligere, har flyttet til sjøkanten nå, og har 200 meter bort til havnen... Sitér dette innlegget Link to post
tkb Svart 1.April.2013 Link til dette innlegget Svart 1.April.2013 Går rett ut på landgangen, ca 3 meter:) men det blir desverre flytting..:( Sitér dette innlegget Link to post
MT. Svart 1.April.2013 Link til dette innlegget Svart 1.April.2013 200 meter Ditto. Sitér dette innlegget baatplassen.no Din kommunistiske hjemmehavn på nettet! Link to post
Bøljan Svart 1.April.2013 Link til dette innlegget Svart 1.April.2013 Hjemmefra 40 min. Hytta 10min. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.