Jump to content

Divinycell og vannfast kryssfinèr i Stavangerområdet

Asbjørn2

Recommended Posts

Takk for svar! Peiling på om kryssfineren til Maritim er brukbar? Jeg er skeptisk til det meste norske båtutstyrsbutikker selger.

Jeg skal høre med Tre og finer AS, takk for tipset.

Hvilken tresort får jeg hvis jeg kjøper en standard 2x4" på nærmeste trelast? Og hvilken er anbefalt i båt? Jeg har lest meg frem til at furu er bedre enn eik til motorfundamenter med tanke på støy, men hvilken tresort er mest motstandsdyktig mot råte?

Hvilken tresort får jeg hvis jeg kjøper en standard 2x4" på nærmeste trelast? Og hvilken er anbefalt i båt?

Furu og gran. Skal du lage noe som skal tåle trykk fra motorlabber etc finnes det noe som kalles snekkerfuru hos enkelte forhandlere. Dette er spesielt tettvokst furu. Eneste furuen som har noe særlig motstandskraft mot råte er etter min oppfatning kjernefuru. Helst fra toppet furu slik at treet blir egenimpregnert.

Ellers så vet jeg at samtlige Dracoer ble produsert med eik motorfundamenter. Jeg kjenner en som kjøpte opp endel av restlageret etter konkursen og har benyttet disse som gjredestolper. De råtner ikke :yesnod:

Skibsplast 15VS Hanto 24 Glen-L Two Plus Draco 2400 Styling Jeanneau Merry Fisher 755   :pray:

If you don´t know any bad words, just buy a boat  :lol:    Besøk også   www.flatsea.no   DRACO entusiastenes Mekka

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...