Jump to content

Jabsco Quiet Flush toalett - løst macerator-knivblad

eivindch

Recommended Posts

Jeg har nettopp installert et Jabsco Quiet Flush toalett i båten. Da det lakk fra "sladre"-hullet under tømme-motoren, tok jeg med meg alt hjem, demonterte motoren og fant at simmerringen ikke var trykket ordentlig på plass. Jeg dyttet den på plass, polerte akselen, smurte og satt det sammen igjen. Det ble tett. Men jeg stusset litt over at macerator-kniven satt løst under låsemutteren. Mutteren var hard å få løs, men den var ikke skrudd helt ned til kniven. Det var størrelsorden 0,5 mm slakk. Kniven kommer ingen vei og vil nok gjøre jobben (kanskje jeg skal teste med f.eks. banan hjemme før jeg monterer den ombord igjen), men jeg stusset over at den henger og slenger på akselen. Skal det være slik og er det andre som har registrert noe lignende? Eller har det gått litt fort på fabrikken med monteringen?

Eivind

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...