Jump to content

Ny gummjolle, erfaringer?

avmønstret5

Recommended Posts

Min gamle Zodiac har oppløsningstendenser og jeg ser meg om etter en ny jolle i et noe uoversiktlig marked i Hellas. Den bruks kun til å komme på land når vi ligger på svai og må være i størrelse 230cm m/luftbunn og så lett som mulig for å ta på dekk. Jeg tror prisene her er noe høyere her enn hjemme, men må man så må man. Har bl.a. tilbud på en King Light (HI FEY), ser også at den selges av Govi.no hjemme. Har noen erfaring med denne eller evnt andre forslag? Takker for innspill ?

Har hatt Honda med alu-dørk og oppblåsbar bunn i 3 sesonger.

Veldig god kvalitet i lim og plast, årefester og årer samt motorbrakett.

Bunnen er forsterket på utsatte steder med tykk beskyttelse.

Bør ikke vaskes med Zalo i pålimte detaljer, blir seigt.

Ulempe: Veier tilsvarende kvaliteten!

Redigert av småbåtentusiasten (see edit history)

Jeg er og på utkikk etter det samme. Vurderer nå suzumar 220 vib eller suzumar 260 vib. Noen med meninger om disse? Ser at de vil ha litt mer v bunn enn kanskje aq king light eller west light båtene - de ser ut til å være ganske flatbunnet eller tar jeg feil? Min erfaring med gummibåt som er helt flate under er at de suger seg litt fast i vannet under slep samt ikke er så lette å styre.

Guest Avmønstret#

Er det noen som har erfaring med billiggummibåtene som maritim selger? Jeg trenger en liten en som kan være med på seiltur i sommer.

Er mange tråder om maritimgummien her på BP. Har selv en og den er helt ok. Går akkurat i plan med meg på 100+ kg og en tynn flis av en guttunge på 7 år med en gammel mariner 5hk. Målte 11 knop. Men tror faktisk jeg bytta til en letter propell på den motoren en gang i verden.

NB Dårlig/svakt feste for slepelina.

Jeg fikk et kjempetilbud på en utstillingsmodell av Suzumar 220 VIB som jeg slo til på i dag. Har bare blåst den opp i garasjen, men ser veldig bra ut. Ser ut til å være skikkelig kvalitet over den. 3 kamre i pontongen og 2 i bunnen. Bunnen får en ganske god v-formet kjøl når den er oppblåst samt at det blir to oppblåste flaps bak. Sprutkant, 3 stk d ringer til sleping, samt festeringer inne i båten til davitbruk. Så langt ser det ut som en skikkelig kvalitetsbåt:-)

• 6 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...