avmønstret5 Startet 31.Mars.2013 Link til dette innlegget Startet 31.Mars.2013 Min gamle Zodiac har oppløsningstendenser og jeg ser meg om etter en ny jolle i et noe uoversiktlig marked i Hellas. Den bruks kun til å komme på land når vi ligger på svai og må være i størrelse 230cm m/luftbunn og så lett som mulig for å ta på dekk. Jeg tror prisene her er noe høyere her enn hjemme, men må man så må man. Har bl.a. tilbud på en King Light (HI FEY), ser også at den selges av Govi.no hjemme. Har noen erfaring med denne eller evnt andre forslag? Takker for innspill ? Sitér dette innlegget Link to post
ebonita Svart 31.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2013 Är också i behov av en ny gummijolle ungefär 220 cm. Behov ungefär som Pettersand, skall kunna bära en 4 hkr motor. Vill ha en med stel botten, gärna alu för att tåla ett ankare som behöver flyttas. Skall man satsa på en märkes-båt typ Zodiac eller kan man köpa vilken billig no-name som helst? Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 31.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2013 Eg har iallefall min siste billig-gummibåt. 5000kr fra europris. Finèr-bunnen er så dårlig. Ikkje vannfast lim. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
avmønstret5 Svart 31.Mars.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2013 Ja det er vel noe med det, de sier alt kommer fra Kina. Tenkte på oppblåsbar bunn. Sitér dette innlegget Link to post
småbåtentusiasten Svart 31.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2013 (redigert) Har hatt Honda med alu-dørk og oppblåsbar bunn i 3 sesonger. Veldig god kvalitet i lim og plast, årefester og årer samt motorbrakett. Bunnen er forsterket på utsatte steder med tykk beskyttelse. Bør ikke vaskes med Zalo i pålimte detaljer, blir seigt. Ulempe: Veier tilsvarende kvaliteten! Redigert 31.Mars.2013 av småbåtentusiasten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
abro Svart 31.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2013 Jeg er og på utkikk etter det samme. Vurderer nå suzumar 220 vib eller suzumar 260 vib. Noen med meninger om disse? Ser at de vil ha litt mer v bunn enn kanskje aq king light eller west light båtene - de ser ut til å være ganske flatbunnet eller tar jeg feil? Min erfaring med gummibåt som er helt flate under er at de suger seg litt fast i vannet under slep samt ikke er så lette å styre. Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 1.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.April.2013 Jeg har bare en 2hk Yamaha på den, det kun transport fra/til land, men slik pinnebunn som jeg hadde på Zodiacen liker jeg ikke, derfor oppblåsbar. Jeg vil kanskje vurdere en King Light selv selv om prisen er en båtpenge dyrere her , mest siden den også selges hjemme. Sitér dette innlegget Link to post
abro Svart 1.April.2013 Link til dette innlegget Svart 1.April.2013 Samme argumenter som jeg har, pettersand. Derfor jeg vurderer samme som deg eller suzumar. Begge har oppblåsbar bunn, men usikker på om king light eller west light er helt flate i bunn. Den pinne/spilebunnen har jeg og prøvd og det føltes som å være i ei vannseng på sjøen:-) Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 1.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.April.2013 Den er nå bestilt, King Light med luftbunn og kjøl, Fikk 50 Euro i avslag da jeg fortalte hvor mye billigere den var hjemme. . Skal si hva jeg synes når den er på plass om to dager Sitér dette innlegget Link to post
abro Svart 1.April.2013 Link til dette innlegget Svart 1.April.2013 Flott! Venter i spenning på oppdateringen. Hvis det er både oppblåsbar bunn og kjøl på den king light blir det kanskje den på meg og. Er billigere enn Suzumar sin. Med oppblåsbar kjøl blir den jo ikke flatbunnet:-) Sitér dette innlegget Link to post
ToreSB Svart 1.April.2013 Link til dette innlegget Svart 1.April.2013 Er det noen som har erfaring med billiggummibåtene som maritim selger? Jeg trenger en liten en som kan være med på seiltur i sommer. Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 3.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.April.2013 (redigert) Ny jolle prøvekjøres. Ekte kinavare. Oppblåsbar kjøl og bunn, tre luftkammer. Ok å kjøre. Kalles Fourwind. Redigert 3.April.2013 av pettersand (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 3.April.2013 Link til dette innlegget Svart 3.April.2013 Er det noen som har erfaring med billiggummibåtene som maritim selger? Jeg trenger en liten en som kan være med på seiltur i sommer. Er mange tråder om maritimgummien her på BP. Har selv en og den er helt ok. Går akkurat i plan med meg på 100+ kg og en tynn flis av en guttunge på 7 år med en gammel mariner 5hk. Målte 11 knop. Men tror faktisk jeg bytta til en letter propell på den motoren en gang i verden. NB Dårlig/svakt feste for slepelina. Sitér dette innlegget Link to post
abro Svart 3.April.2013 Link til dette innlegget Svart 3.April.2013 Jeg fikk et kjempetilbud på en utstillingsmodell av Suzumar 220 VIB som jeg slo til på i dag. Har bare blåst den opp i garasjen, men ser veldig bra ut. Ser ut til å være skikkelig kvalitet over den. 3 kamre i pontongen og 2 i bunnen. Bunnen får en ganske god v-formet kjøl når den er oppblåst samt at det blir to oppblåste flaps bak. Sprutkant, 3 stk d ringer til sleping, samt festeringer inne i båten til davitbruk. Så langt ser det ut som en skikkelig kvalitetsbåt:-) Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 31.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2013 Har bare blåst den opp i garasjen, men ser veldig bra ut. Har du fått testet denne på sjøen nå? Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 31.Oktober.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2013 Tror den er make til min"George Fourwind". Helt make til Suzsumar. Har sett mange av disse, helt like, men ulik dekor og navn....kinavare etter italiensk design. Kvalitet, vet ikke, tiden for vise. Sitér dette innlegget Link to post
abro Svart 31.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2013 Har du fått testet denne på sjøen nå? Fikk ikke prøvd den på sjøen, men virket solid og fin. Kjøpte større båt rett etterpå, så valgte å bytte den inn igjen til en større jolle. Gikk for en Suzumar 270 rib. Fornøyd med den Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.