bladfyken Startet 31.Mars.2013 Link til dette innlegget Startet 31.Mars.2013 Hei. Er det noen som har erfaring med kjemisk metall? Jeg har fått en sprekk neders og ytterst på dreggkassa som er i aluminium. Det er umulig å få dreggkassa av, den sitter som støpt i sika, hehe. Prøvd forskjellige måter å få den løs på så har nå gitt opp å få den av. Men tenkte at det kanskje kunne være en mulighet å prøve kjemisk metall. Sprekken er på ca 5 cm nederst i hjørnet. Så har noen erfaring med dette hører jeg gjerne fra dere. Fjerne maling og pusse godt ned på metallet tar jeg som en selvfølge, eventuelt også raspe litt opp med fil for å få bedre heft. Sitér dette innlegget Link to post
Rune Totland Svart 31.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2013 Er sprekken 5 cm lang el. 5 cm brei? Sitér dette innlegget Link to post
bladfyken Svart 31.Mars.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2013 Den er 5 cm lang:) Akkurat i hjørnet på kassa fra bunn og litt oppover. Så kommer til også innvendig å kan legge lag på begge sider. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 31.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2013 Jeg har god erfaring med kjemisk metall! Jeg har brukt det på både alu,syrefast. Syrefast var et sluk, som får stor belastning, og det har holdt i to år, og har ikke hørt noe ennå. Brukte det også på retur fra kjøling til en turbo, og det var også problemfritt. Sitér dette innlegget Link to post
taunus Svart 31.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2013 Du kan jo også poppe på en aluplate over sprekken slik at den blir tett igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Folk I Båt Svart 31.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2013 (redigert) Viktig! Bor et lite hull i enden av sprekken. Dette for å stoppe videre utvikling av sprekk/revne etter at du har lappa i med kjemisk metall. Puss reint og vær sikker på at du har funnet enden av sprekken før du borer. Redigert 31.Mars.2013 av Folk I Båt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
bladfyken Svart 31.Mars.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2013 Det med å poppe på en aluplate er kanskje heller ingen dum ide, For det blir jo mye belastning her. For rulla til kjettingen er festet i samme område. Så kanskje gjøre begge deler for å være sikret styrke:) Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 31.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2013 .........Prøvd forskjellige måter å få den løs på så har nå gitt opp å få den av. Har du prøvd med varmluftpistol og tapetkniv? Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Mulligan Svart 31.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2013 Bruk en bit tynn pianostreng med et trehåndtak i hver ende til å sage kassa løs. Sitér dette innlegget Link to post
bladfyken Svart 31.Mars.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2013 Pianostreng er vel det eneste jeg ikke har prøvd. Kniv, dreimler, varmluft og annet prøvd, uten hell, Derfor satser jeg på å få reparert det der det står. Enten ved kjemisk metall, eller poppe plate som foreslått her, holder ikke det, innom et verksted som har mulighet til å sveise ved brygga. Er vel noen som kan det og ett eller annet sted, hehe;-) Sitér dette innlegget Link to post
alphaman Svart 1.April.2013 Link til dette innlegget Svart 1.April.2013 Ekstrand verksted Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.