Jump to content

Kryssholt brakk, kraftig innvendig korrosjon i metallet

Alternes.

Recommended Posts

Har ikke nevnt AIMg en eneste gang. Bruker den litt mer uvitenskapelige, men mer forståelige, betegnelsen sjøvannsbestandig aluminium.

Og igjen: Den rapporten omhandler aluminium fremstilt i en helt annen prosess enn hva denne tråden handler om. Leste og gjennomgikk den for flere år siden. I embedets medfør. Dessverre!

Om du har innsikt i stoffet (som jeg leste ut av ditt tidligere innlegg) går jeg ut i fra at du også er klar over at den rapporten du trekker frem er helt urelevant. Både du og jeg vet da formodentlig hvordan ei aluminiumsplate korroderer kontra støpt aluminium.

Er forsåvidt enig med han over her. Kryssholt burde vært i smidd utførelse. Men hva vil hvermannsen egentlig betale for noe så "trivielt" når det er så mange andre og mye mer viktige dingser man må ha?

Redigert av Folk I Båt (see edit history)

Er forsåvidt enig med han over her. Kryssholt burde vært i smidd utførelse. Men hva vil hvermannsen egentlig betale for noe så "trivielt" når det er så mange andre og mye mer viktige dingser man må ha?

Ja, hva slags "dingser" skulle det feks. være som er så mye viktigere enn at kryssholtene tåler noe mer enn kreftene fra en laber solgangsbris før de tar kvelden?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

AlMg er sjøvannsbestandig aluminium. Det skriver du om. Legeringen er nevnt i rapporten. Samtidig er det nevnt noe om korrosjonsbetningelsene på andre legeringer av aluminium. Leser du en gang til, så kommer det nok klarere frem.

Hvilken legering det er i kryssholtet til trådstarter har jeg ingen formening om.

Har ikke nevnt AIMg en eneste gang. Bruker den litt mer uvitenskapelige, men mer forståelige, betegnelsen sjøvannsbestandig aluminium.
Og igjen: Den rapporten omhandler aluminium fremstilt i en helt annen prosess enn hva denne tråden handler om. Leste og gjennomgikk den for flere år siden. I embedets medfør. Dessverre!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...